Project information
Simulační trénink v identifikaci a prevenci kritických událostí v anesteziologii a intenzivní medicíně
(SIMUCRITICAL)
- Project Identification
- MUNI/A/0966/2019
- Project Period
- 1/2020 - 12/2020
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
- Faculty of Medicine
Simulační medicína je dynamicky se rozvíjející obor, který nám nabízí možnost v bezpečném prostředí simulačního centra projít reálnými klinickými situacemi bez ohrožení pacienta.Data, která podporují edukační roli simulační medicíny i její efektivitu jsou k dispozici. Simulační scénáře s tématikou emergentní péče mohou být užitečným nástrojem k tomu, aby si účastníci simulace zvykli činit rychlá a správná klinická rozhodnutí, byli schopni si vybudovat myšlenkové vzorce diferenciální diagnostiky a kritického uvažování, získali orientaci ve stresových situacích, naučili se kooperovat a komunikovat v rámci mezioborového týmu a zároveň simulační scénář umožňuje poskytnout okamžitou zpětnou vazby k výkonům participantů. Model učení dospělých zdůrazňuje, že profitují zejména právě z osobní zkušeností (hands-on experience), cíleného procvičování (deliberate practice) teoretických znalostí a správně podané zpětné vazby. Přestože nemůže simulace nahradit zkušenosti z klinické praxe, může být výborným nástrojem pro získávání zkušeností bez ohrožení bezpečnosti pacientů.Medicínské chyby a faktory suboptimální péče, zjištěné v rámci simulačních scénářů postgraduálních účastníků, mají repetitivní charakter a lze je použít jako sledované učební výstupy pro pregraduální klinickou výuku.
Publications
Total number of publications: 2
2021
-
Reply to: findings of two independent surveys on rapid sequence induction Deliberate practice should be reinforced
European Journal of Anaesthesiology, year: 2021, volume: 38, edition: 2, DOI
2020
-
Interactive algorithms AKUTNĚ.CZ: Open access database of more than 100 virtual patients focused on acute medicine
Year: 2020, type: Conference abstract