Current Problems of the Concept of Foreign Language Learning Strategies
Název česky | Současné problémy konceptu strategií učení se cizímu jazyku |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Education and Languages in Europe/ Bildung und Sprachen in Europa. Austria: Forschung und Wissenschaft - Erziehungswissenschaft Bd. 17 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | learning strategies; foreign languages; conceptual problems |
Přiložené soubory | |
Popis | Strategie učení představují klíčový koncept pedagogické psychologie, didaktiky, neurověd, informatiky a jiných vědních disciplín. Od roku 1960 získávají strategie učení se jazyku na významu v teoriích o osvojování prvního, druhého a cizího jazyka, které spadají pod vědecké disciplíny lingvodidaktika a psycholingvistika. V současnosti jsou strategie učení se cizímu jazyku konceptem, který zahrnuje širokou škálu způsobů jednání při učení se cizímu jazyku. Článek se zabývá problematikou této široké konceptualizace strategií a zaměřuje se na konkrétní znaky strategií učení, jako je například úroveň jejich povědomí, míra pozornosti věnovaná používání specifických strategií, explicita používání strategií, stupeň orientování se na cíl, velikost či úroveň strategií, počet shluků a sekvencí strategií, orchestrace strategií a jejich potenciál k učení se a efektivitě. |
Související projekty: |