Informace o projektu
Intervence pro inkluzi ve vzdělávání
(IIV)
- Kód projektu
- MUNI/A/0709/2012
- Období řešení
- 1/2013 - 12/2013
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Jarmila Andrysová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D.
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
- doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
- doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Kateřina Heislerová, Ph.D.
- PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
- PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Mgr. MgA. Mariana Chytilová, Ph.D.
- Mgr. Jana Imrichovská
- PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D.
- doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Soňa Klempová, Ph.D.
- doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. et Mgr. Věra Linhartová, Ph.D.
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Jana Nováková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D.
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Jana Pavelková
- doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Jana Presová, Ph.D.
- PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
- PhDr. Kateřina Sayoud Solárová, Ph.D.
- Mgr. Svetlana Síthová
- Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Zuzana Širmerová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Veronika Včelíková, Ph.D.
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
- Klíčová slova
- Výuka; podpora; speciální vzdělávací potřeba; intervence; výzkum; participace, vylučování; postižení, znevýhodnění; kvalita života; edukační potřeba; informovaný přístup.
Projekt řeší podporu a intervenci dětí/žáků s postižením/znevýhodněním v kontextu jejich vzdělávacích potřeb. Výzkum je zaměřen na analýzu základních strategií funkčního vzdělávání (učení a výuky) a na vymezení bariér v těchto procesech.Na faktory funkční podpory při vzdělávání dětí/žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, žáků v riziku vyloučení ze vzdělávání.
Výsledky
Výstupem projektu jsou 3 souborné monografie s 60 odbornými statěmi výzkumného charakteru a 2 samostatné publikace z výzkumných studií. Výstupy prezentují společné výzkumné činnosti doktorandů, školitelů a akademických pracovníků oboru speciální pedagogiky a speciální andragogiky. K výstupům projektu patří přes 30 výzkumných statí studentů doktorandů v publikacích výzkumného záměru profesorky PhDr. M. Vítkové, CSc 0021622443 a jiných výzkumných projektů a konferencí.
K výstupům projektu patří i 5 úspěšně obhájených disertačních prací, jedna z nich byla oceněna cenou děkana. Cenu děkana za vynikající publikaci dostala i jedna publikovaná disertační práce (obhájená v roce 2012, oceněná v roce 2013).
Publikace
Počet publikací: 72
2017
-
Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder Through Sri Lankan Primary School Teachers’ Eyes
Journal of Education and Practice, rok: 2017, ročník: Vol 8/2017, vydání: 2
2016
-
Psychické zdraví jako jeden z indikátorů kvality života žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu
Rok: 2016, druh: Další prezentace na konferencích
2015
-
Das Kind in der Risiko der Sprachentwicklung
Rok: 2015, druh: Vyžádané přednášky
-
Förderung der kommunikativen Kompetenzen von Kindern des vorschulischen Alters
Rok: 2015, druh: Vyžádané přednášky
-
Frühe sprachtherapeutische Intervention in der Tschechischen Republik
Rok: 2015, druh: Vyžádané přednášky
-
Frühzeitige Identifikation der Kinder mit verzögerter Sprachentwicklung in der Tschechischen Republik
Rok: 2015, druh: Vyžádané přednášky
-
Komunikační schopnost u žáků s poruchami učení
Rok: 2015, druh: Vyžádané přednášky
2014
-
Koncepce rané logopedické intervence v České republice : teorie, výzkum, terapie
Rok: 2014, vydání: 1. vyd., počet stran: 286 s.
-
Pracovník v sociálních službách v domově pro osoby se zdravotním postižením v procesu rozvoje komunikačních schopností uživatelů z pohledu logopedů
Speciální pedagogika, rok: 2014, ročník: 24, vydání: 3
2013
-
Analýza deficitů dílčích funkcí u dětí předškolního věku
Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, vydání: 1. vydání, rok: 2013, počet stran: 12 s.