Informace o projektu
Vzdělávací strategie dětí a dospělých v podmínkách rozvojové země, v Angole
- Kód projektu
- MUNI/A/1017/2010
- Období řešení
- 1/2011 - 12/2011
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
- Mgr. Klára Jelínková
- Mgr. František Trapl, Ph.D.
- Mgr. Monika Zemská, DiS., Ph.D.
- Klíčová slova
- Výzkumné šetření, rozvojové vzdělávání, efektivní příprava pedagogů
Katedra sociální pedagogiky PdF MU řeší již čtvrtým rokem rozvojový projekt sociálně pedagogického centra v Angole, v provincii Bié. Projekt je zaměřen na vzdělávání a aktivizaci místního obyvatelstva, zejména dětí a mladých lidí. V průběhu čtyř let se podařilo postavit sociálně pedagogické centrum, připravit pro pedagogickou práci místní pedagogy a vytvořit mechanismus, který pomáhá aktivizovat děti i dospělé ze sociálně znevýhodněného prostředí ve složitých podmínkách africké země. Výsledky projektu je třeba podrobit důkladné analýze prostřednictvím výzkumného šetření a na základě zjištěných skutečností zefektivnit přípravu místních pedagogů směrem k vzdělávacím potřebám dětí i dospělé populace.
Výsledky
Projekt se podařilo realizovat v plném rozsahu. V dané oblasti skupina studentů doktorandského a magisterského programu sbírali výzkumná data, jejich analýza přinesla zajímavé výsledky, které lze aplikovat do praxe. Sběr dat proběhl ve třech etapách, kdy se v Angole střídaly tři skupiny výzkumníků, v celkové počtu 5 studentů a 1 akademického pracovníka. Výzkumná data byla prozatímně zpracována do výzkumné studie, která je podkladem pro odbornou publikaci. Tato publikace bude vydána v rámci edičního plánu PdF MU v roce 2012. Na její tvorbě se podílel celý výzkumný tým.
Publikace
Počet publikací: 2
2012
-
Vzdělávání žáků cizinců – Edukační bariéry specifické skupiny uprchlíků v České republice
Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie, vydání: Vyd. 1, rok: 2012, počet stran: 10 s.
2011
-
Dny africké kultury
Rok: 2011, druh: Uspořádání workshopu