Podmínky studia se řídí datem nástupu studenta do studia
Podmínky studia platné pro studenty s nástupem do studia od 1. 9. 2023
Základem doktorského studia na LF MU je systematická práce na dizertační práci v pravidelné interakci se školitelem, doplněná o celofakultně platné podmínky pro absolvování postgraduálního studia.
Před obhajobou dizertační práce je nutno splnit níže uvedené povinnosti:
- splnit požadavky individuálního studijního plánu a semestrálních náplní dle pokynů školitele
- absolvovat minimálně 4 okruhy kurzů společného celofakultního základu (kurzy jsou uskutečňovány výhradně v anglickém jazyce), přičemž povinným je absolvování kurzu FRESHERS: Skills for Research Careers. Česky hovořící studenti variantně absolvují kurz Základy vědecké práce AV ČR (v českém jazyce v Brně)
- absolvovat oborově specifické kurzy (v kompetenci oborové rady), mohou být i nadále uskutečňovány v českém jazyce
- splnit publikační aktivitu minimálně v předepsaném rozsahu
- absolvovat zahraniční stáž (v délce trvání minimálně 30 dnů), případně spolupracovat na mezinárodním projektu (s účastí na pravidelných setkáních projektového týmu). Pro více informací o zahraniční stáži (včetně možnosti zajištění financování, evidenci pobytů v IS apod.) kontaktujte prosím Mgr. Petra Bureše.
- prezentovat původní data na mezinárodní konferenci (účast na mezinárodní konferenci uznává školitel v rámci Odborné přípravy I-VIII. Informace o účasti na mezinárodní konferenci je vhodné uvádět v ISP jednotlivých semestrů. Kontrola splnění této studijní povinnosti je v kompetenci školitele a Oborové rady/Oborové komise)
- složit státní doktorskou zkoušku
- odevzdat dizertační práci
- získat 240 kreditů za studium (vč. min. 30 kreditů za publikační aktivitu)
Všem studentům LF je doporučeno absolvovat i předmět Ethics of Biomedical Research.
Další okruhy kurzů společného základu zahrnují uvedené okruhy vědeckých dovedností. Je možné je absolvovat v rámci organizovaných kurzů na MU (ve spolupráci s CEITEC, PřF apod.) nebo v analogických externích kurzech (např. Kurz základů vědecké práce AV ČR).
Student vybírá dle svého uvážení minimálně 3 z níže uvedených šesti okruhů a povinně absolvuje kurz FRESHERS: Skills for Research Careers.
1. FRESHERS: Skills for Research Careers (povinné)
Jak splnit tento okruh:
Zapsáním a absolvováním předmětu v IS MU FRESHERS: Skills for Research Careers (jedná se o celouniverzitní předmět).
Pro více informací o předmětu, jeho zápisu a požadavcích na absolvování se obraťte na kontaktní osobu: Ing. Ivana Jašková, Ph.D.
2. Ethics of Biomedical Research
Všem studentům LF je doporučeno absolvovat předmět Ethics of Biomedical Research.
Jak splnit tento okruh:
Zapsáním a absolvováním předmětu v IS MU s kódem DSEBRa Ethics of Biomedical Research.
3. Acquisition of scientific information
Kurz Acquisition of scientific information, příp. Kurz základů vědecké práce AV ČR.
Jak splnit tento okruh:
Zapsáním a absolvováním předmětu v IS MU s kódem DSAS01 Acquisition of scientific information (vypisuje se v jarním i podzimním semestru).
Ostatní kurzy nejsou vypisované jako předměty na LF MU, ale jedná se o externí kurzy, viz např. Kurz základů vědecké práce AV ČR. Po absolvování získáte certifikát, který doložíte na Oddělení pro kvalifikační rozvoj (stačí zaslat i sken e-mailem) a okruh vám bude následně uznán prostřednictvím pomocného předmětu v IS MU DVIMu Vědecké informace, medicína založená na důkazech.
4. Organizace výzkumných projektů a klinického hodnocení
Jak splnit tento okruh:
Zapsáním a absolvováním předmětu v IS MU s kódem DSAM051 Plánování, organizace a hodnocení klinických studií (vypisuje se v jarním i podzimním semestru).
5. Analýza dat
Např. kurz Analýza klinických dat, Analýza dat pro Neurovědy, Pokročilé metody analýzy dat v neurovědách.
Jak splnit tento okruh:
Zapsáním a absolvováním předmětu v IS MU s kódem DSAK051 Analýza klinických dat (vypisuje se v jarním i podzimním semestru) nebo zapsáním a absolvováním předmětu DSAN01 Analýza dat pro Neurovědy (vypisuje se v jarním semestru) nebo zapsáním a absolvováním předmětu DSAN02 Pokročilé metody analýzy dat v neurovědách (vypisuje se v jarním semestru).
V případě, že budete absolvovat jiný kurz (např. dle doporučení školitele), je nutné následně podat žádost o uznání tohoto okruhu formou písemné žádosti s doložením dokladu o absolvování (z dokladu musí být zřejmé, jakou náplň daný kurz obsahoval), žádost bude posouzena příslušným proděkanem a v případě vyhovění žádosti vám bude kurz uznán prostřednictvím pomocného předmětu v IS MU DANDu Analýza dat.
6. Uživatel počítačové sítě
Uživatel počítačové sítě
Jak splnit tento okruh:
Zapsáním a absolvováním předmětu v IS MU s kódem DSUP031 Uživatel počítačové sítě (vypisuje se v jarním i podzimním semestru).
Oborově specializované kurzy
Prohlubují znalosti a dovednosti v oboru a jeho metodice.
Může jít o předměty, kurzy (např. metodické kurzy), pravidelně pořádané semináře. Jejich nabídka je v kompetenci oborové rady (případně oborové komise). Student volí ty, které odpovídají zaměření tématu disertační práce. Tyto kurzy jsou zpravidla zařazeny pod „předmět“ Odborná příprava - specializované předměty, jejich kombinace a potřeba vzhledem k zvolenému tématu je volné pole pro iniciativní přístup v konzultacích se školitelem a pro jeho doporučení. Klasická výuka v těchto kurzech neprobíhá, je to samostudium a absolvování vhodných odborných akcí během celého průběhu studia. Celá snaha směřuje k závěrečné státní doktorské zkoušce před obhajobou dizertační práce. Studijní plán na následující semestr schvaluje školitel na začátku příslušného semestru, plnění studijních povinností a stanoveného plánu hodnotí školitel na konci každého semestru, hodnocení pak uděluje oborová rada na návrh školitele (minimálně 1x ročně).
Příprava dizertační práce
Zahrnuje vytvoření literárního přehledu tezí, sběr dat, statistické hodnocení, přípravu vlastního projektu, práci na vlastním projektu, zpracování vzorků, účast na specializovaném semináři, přednáškovou činnost k tématu práce, případně klinickou praxi. Naplnění stanoveného plánu hodnotí školitel na konci každého semestru, hodnocení pak uděluje oborová rada na návrh školitele.
Publikační aktivita
Celofakultně platné podmínky doktorského studia stanovují jako publikační minimum jednu prvoautorskou publikaci originální práce v časopise s hodnotou IF nad mediánem oboru nebo dvě originální prvoautorské publikace v časopise s hodnotou IF v III. kvartilu dizertačního oboru (Q3).
Kategorie Web of Science oborově odpovídá tématu dizertační práce. Při zařazení kategorie do více oborů se počítá kvartil nejvyššího oboru. Není přípustné předložit publikace v predátorských časopisech. Jednotlivé oborové rady mohou pro svůj obor zvýšit publikační minimum dle zvážení.
Průchod doktorským studiem
Průchod studiem uskutečňovaným na LF MU lze modelově charakterizovat takto:
25 ECTS
Společné kurzy: minimálně 4
195 ECTS
Dizertační práce (120 ECTS), publikační aktivita (30 ECTS), zahraniční stáž (25 ECTS), prezentace na mez. konferenci (10 ECTS), pomoc při výuce (10 ECTS) + variantně atestace během studia (10 ECTS)
20 ECTS
Oborové kurzy: Minimálně 4
Kreditní systém
Doktorské studium probíhá semestrálně, podmínkou postupu do vyššího semestru je získání alespoň 20 kreditů za semestr předchozí nebo 45 kreditů za poslední 2 semestry.
Kredity se pak zpravidla udělují dle následujícího klíče:
1. Příprava disertační práce I–VIII
Hodnotí školitel na konci každého semestru a hodnocení uděluje OR na jeho návrh: 5–15 kreditů/semestr
(účast na vzdělávacích akcích, studium literatury, příprava vlastního projektu, práce na vlastním projektu, sběr dat, zpracovávání vzorků, přednášková prezentace, klinická praxe)
2. Odborná příprava I–VIII
Plnění hodnotí školitel na konci každého semestru a hodnocení uděluje OR na jeho návrh: 1–8 kreditů/semestr
(absolvování oborově specializovaného kurzu, účast na oborovém semináři, výběrové přednášce, aktivní přednáška, studium literatury, samostudium a absolvování vhodných odborných akcí po celý průběh studia. Celá snaha směřuje k závěrečné státní doktorské zkoušce před obhajobou.)
3. Pomoc při výuce
1–8 kreditů/semestr
Samostatná výuka či pomoc při výuce v maximálním rozsahu 150 hodin kumulativně za 4 roky studia.
4. Zahraniční stáž
5–25 kreditů/semestr
5. Absolvování předmětu či kurzu společného základu
5 kreditů
Minimální počet absolvovaných kurzů či předmětů ohodnocený kredity je 4 (FRESHERS + 3 společné předměty). Maximální počet není stanoven.
6. Předmět atestace
(je-li atestace složena v průběhu DSP):
Složení testu ve Společném kmeni atestačního vzdělávání: 10 kreditů
složení atestace v oboru shodném (podobném) PhD: 10 kreditů
7. Publikační činnost
Typ publikace | Kredity |
Originální publikace v časopise s IF – 1. autor | Kvartil WoS: Q1 = 50, Q2 = 40, Q3 = 30, Q4 = 20 |
Originální publikace v časopise bez IF – 1. autor | 10 |
Souhrnná práce v časopise s IF – 1. autor | Kvartil WoS: Q1 = 50, Q2 = 40, Q3 = 30, Q4 = 20 |
Souhrnná práce v časopise bez IF – 1. autor | 5 |
Originální publikace v časopise s IF – spoluautor | Kvartil WoS: Q1 = 25, Q2 = 20, Q3 = 15, Q4 = 10 |
Originální publikace v časopise bez IF – spoluautor | 5 |
Souhrnná práce v časopise s IF – spoluautor | Kvartil WoS: Q1 = 25, Q2 = 20, Q3 = 15, Q4 = 10 |
Souhrnná práce v časopise bez IF – spoluautor | 3 |
Kapitola v odborné knize v ČJ – 1. autor | 10 |
Kapitola v odborné knize v AJ – 1. autor | 30 |
Kapitola v odborné knize v ČJ – spoluautor | 5 |
Kapitola v knize v AJ – spoluautor | 10 |
Odborná kniha v ČJ – 1. autor, editor | 20 |
Odborná kniha v AJ – 1. autor, editor | 40 |
Odborná kniha v ČJ – spoluautor | 10 |
Odborná kniha v AJ – spoluautor | 30 |
Abstrakt (konferenční sborník, supplementum časopisu) – 1. autor | 2 |
V případě potřeby může být tabulka v průběhu studia aktualizována.
Státní závěrečná zkouška a obhajoba dizertační práce
Důležité odkazy a dokumenty
Důležité odkazy - studium
Studium
- Roční kontrola studia a individuální studijní plán
- Zápisy ze zasedání oborových rad
- Společné podmínky PhD studia
- Elektronické výukové publikace a kurzy
- Knihovna univerzitního kampusu
- Knihovny MU
- E-learning MU
- ISIC
- IS MU
- Příručka pro studenty, školitele, oborové rady a oborové komise
- Zásady a doporučení pro efektivní a kvalitní doktorské studium na MU
Individuální studijní plán
Harmonogram semestrální náplně ISP
Schvalování a hodnocení individuálních studijních plánů doktorského studia a semestrální náplně.
Harmonogram platný pro semestry JARO a PODZIM
pro semestr | JARO | PODZIM |
Návrh ISP studentem | nejpozději do konce 2. semestru (pro nástup v semestru jaro: do 31. 1.) | nejpozději do konce 2. semestru (pro nástup v semestru podzim: do 31. 8.) |
Schválení ISP školitelem | nejpozději do konce 2. semestru (pro nástup v semestru jaro: do 31. 1.) | nejpozději do konce 2. semestru (pro nástup v semestru podzim: do 31. 8.) |
Hodnocení semestru (zpětná vazba studenta) a plán následujícího semestru | 1. 2. – 31. 8. | 1. 9. – 31. 1. |
Hodnocení školitelem + (ne)souhlas s postupem do dalšího semestru | 1. 3. - 30. 9. | 1. 10. - 28./29. 2. |
Hodnocení ISP oborovou radou probíhá minimálně jednou za rok.
Přístup k ISP v IS
Studenti
IS MU > Osobní administrativa > Student > Konec semestru > Individuální studijní plán
Školitelé
IS MU > Osobní administrativa > Školitel > Doktorští studenti > Schvalování a hodnocení individuálních studijních plánů Ph.D.
Oborová rada a komise
IS MU > Osobní administrativa > Garant > Katalog programů > zvolený doktorský studijní program > Detail programu > Schvalování a hodnocení ISP
nebo
IS MU > Osobní administrativa > Školitel > Pohled oborové rady > Schvalování a hodnocení individuálních studijních plánů Ph.D.
Promoce
Dnem ukončení doktorského studia na Lékařské fakultě přestává být osoba studentem MU. Dokladem o úspěšném ukončení studia je vysokoškolský diplom a dodatek k diplomu (v českém programu vydávaný v češtině). Absolvent doktorského studia získává titul doktor, ve zkratce Ph.D.
Doklady o ukončení vzdělání jsou absolventům doktorských studijních programů na MU předávány na promocích. Ty jsou každoročně plánovány v přibližně půlročním rozmezí, a to ve stejný den pro všechny fakulty MU. Organizací promocí je pověřen Odbor výzkumu, konkrétně Mgr. Tereza Dvořáková. Vydáváním doktorských diplomů (mimo promoce) je pověřena Mgr. et Mgr. Jitka Šnejdrlová.
Absolventům, kteří budou v určitém termínu promováni, je cca tři týdny před plánovaným datem konání ceremonie zaslána elektronická pozvánka, obsahující i bližší informace k samotnému promočnímu aktu. Pozvánka je rozesílána na emaily absolventů v jejich Osobní administrativě IS MU (sledujte prosím také spam nebo složku "hromadné"). V případě, že chce absolvent obdržet pozvánku na promoci na svůj soukromý email, je nutné, aby si v Poště IS MU nastavil přeposílání emailu v IS MU na svoji soukromou adresu. V IS MU je také třeba zadat souhlas s používáním emailové schránky i po absolutoriu, a to prostřednictvím tzv. Soukromí. Informace o datu konání promocí jsou s předstihem sdělovány také fakultnímu oddělení, které administruje doktorské studium. Absolventi doktorského studia poplatek za promoci nehradí.
V případě, že se absolvent nemůže promoce zúčastnit, vyzvedává si diplom a diploma supplement po předchozí domluvě na Oddělení doktorského studia a vědeckých kvalifikací OV RMU. Učinit tak může dle svého uvážení před nebo po konání promoce. Doklady o ukončení studia převezme osobně absolvent nebo na základě plné moci osoba blízká (plná moc nemusí být úředně ověřená). Po domluvě je také možné absolventovu účast přesunout na následující termín promocí.
Můžete si také po zpřístupnění stáhnout elektronický diplom na stránce Student → Závěr studia → Diplom, resp. v aplikaci E-výpisy.
Posílení prevence plagiátorství ve studentských pracích - příručky
Projekt Posílení prevence plagiátorství ve studentských pracích, koordinovaný Masarykovou univerzitou, který v roce 2020 spojil 9 českých univerzit a vysokých škol má za cíl meziuniverzitní dialog a praktickou spolupráci v oblasti podpory akademické etiky a prevence podvodných praktik v akademickém psaní. Jedním z důležitých výstupů tohoto projektu jsou příručky pro akademické pracovníky a studenty, které jsou k dispozici na následujících odkazech.
Příručka pro studenty:
Příručka pro akademické pracovníky:
Jak předcházet plagiátorství ve studentských pracích
Od roku 2021 navazující projekt Posilování akademické integrity studujících vysokých škol se zaměřením na rizika a příležitosti distančních metod vzdělávání a hodnocení sdružuje již 20 univerzit a vysokých škol a pokračuje ve své činnosti, kde reaguje na aktuální potřeby této oblasti. Hlavním cílem projektu je postupné sjednocování kritérií pro posuzování závažnosti plagiátorství a systémové posílení povědomí o destruktivních účincích neetických praktik na akademické prostředí.
Všechny výstupy a informace o projektu naleznete na www.akademickaetika.cz
Prostory pro skupinovou práci PhD studentů v kampusu
Potřebujete místo, kde se můžete setkat a nerušeně pracovat se svými kolegy? Níže uvedená pracoviště LF MU nabízejí možnost využít jejich prostory pro potřeby skupinové práce PhD studentů. V případě zájmu o využití konkrétní místnosti se obraťte na kontaktní osobu daného pracoviště.
Místnost |
Kontaktní osoba |
Kontakt |
(Zasedací místnost) |
Sekretářka AnatÚ Teorie LF MU |
549 49 1332 |
Organizační referentka UZV PNO LF MU |
549 49 7241 |
|
(Seminární místnost) (Zasedací místnost) |
Sekretářka FyziolÚ Teorie LF MU |
gabriela.reznickova@med.muni.cz 549 49 1340 |
Sekretářka ÚVZ Teorie LF MU |
549 49 1380 |
Tato aktivita vznikla v návaznosti na Akční plán HR Award LF MU.
Podmínky studia platné pro studenty s nástupem do studia od 1. 9. 2019 do 31. 8. 2023
Základem doktorského studia na LF MU je systematická práce na dizertační práci v pravidelné interakci se školitelem, doplněná o celofakultně platné podmínky pro absolvování postgraduálního studia.
Před obhajobou dizertační práce je nutno splnit níže uvedené povinnosti:
- splnit požadavky individuálního studijního plánu a semestrálních náplní dle pokynů školitele
- absolvovat minimálně 5 okruhů kurzů společného základu, přičemž povinným je absolvování kurzu Anglický jazyk, zakončeného zkouškou (4 kurzy společného základu + AJ)
- absolvovat minimálně 4 oborové kurzy (v kompetenci oborové rady)
- splnit publikační aktivitu minimálně v předepsaném rozsahu
- absolvovat zahraniční stáž (v délce trvání minimálně 30 dnů), případně spolupracovat na mezinárodním projektu (s účastí na pravidelných setkáních projektového týmu). Pro více informací o zahraniční stáži (včetně možnosti zajištění financování, evidenci pobytů v IS apod.) kontaktujte prosím Mgr. Petra Bureše.
- prezentovat původní data na mezinárodní konferenci (účast na mezinárodní konferenci uznává školitel v rámci Odborné přípravy I-VIII. Informace o účasti na mezinárodní konferenci je vhodné uvádět v ISP jednotlivých semestrů. Kontrola splnění této studijní povinnosti je v kompetenci školitele a Oborové rady/Oborové komise)
- složit státní doktorskou zkoušku
- odevzdat dizertační práci
- získat 240 kreditů za studium (vč. min. 30 kreditů za publikační aktivitu)
Všem studentům LF je doporučeno absolvovat i předmět Ethics of Biomedical Research.
Okruhy kurzů společného základu
Kurzy společného základu zahrnují uvedené okruhy vědeckých dovedností. Je možné je absolvovat v rámci organizovaných kurzů na MU (ve spolupráci s CEITEC, PřF apod.) nebo v analogických externích kurzech, např. kurz Základů vědecké práce AV ČR (v českém jazyce v Brně).
1. Anglický jazyk
Povinné absolvování pro všechny studenty, ukončeno zkouškou s úrovní znalostí minimálně C1 (s výjimkou doktorandů ve studijních programech uskutečňovaných v angličtině). Nejedná se o prezenční výuku jako takovou, ale o samostatnou přípravu ke zkoušce. Studenti doktorského studia však v případě potřeby mohou navštěvovat jazyková cvičení pro mediky, případně mohou absolvovat kurzy Akademické psaní v angličtině a Prezentační dovednosti v angličtině, které vedou k dalšímu rozvoji a posílení jejich jazykových kompetencí.
Jak splnit tento okruh:
Zapsáním a absolvováním předmětu v IS MU s kódem DSAJz01 Angličtina (vypisuje se v jarním i podzimním semestru) a domluvit se s vyučujícím na absolvování zkoušky, případně uznání tohoto předmětu – podrobné informace zde.
2. Vědecké informace, medicína založená na důkazech
Např. kurz Zdravotnictví založené na vědeckých důkazech, Získávání vědeckých informací, Kurz základů vědecké práce AV ČR.
Jak splnit tento okruh:
Zapsáním a absolvováním předmětu v IS MU s kódem DSVIz01 Získávání vědeckých informací (vypisuje se v jarním i podzimním semestru).
Ostatní kurzy nejsou vypisované jako předměty na LF MU, ale jedná se o externí kurzy, viz např. Kurz základů vědecké práce AV ČR. Po absolvování získáte certifikát, který doložíte na Oddělení pro kvalifikační rozvoj (stačí zaslat i sken e-mailem) a okruh vám bude následně uznán prostřednictvím pomocného předmětu v IS MU DVIMu Vědecké informace, medicína založená na důkazech.
V případě, že budete absolvovat jiný kurz (např. dle doporučení školitele), je nutné následně podat žádost o uznání tohoto okruhu formou písemné žádosti s doložením dokladu o absolvování (z dokladu musí být zřejmé, jakou náplň daný kurz obsahoval), žádost bude posouzena příslušným proděkanem a v případě vyhovění žádosti vám bude kurz uznán prostřednictvím pomocného předmětu v IS MU DVIMu Vědecké informace, medicína založená na důkazech.
3. Etické a právní aspekty výzkumu
Např. kurz Etika biomedicínského výzkumu.
Jak splnit tento okruh:
Zapsáním a absolvováním předmětu v IS MU s kódem DSETz01 Etika biomedicínského výzkumu (vypisuje se v jarním i podzimním semestru).
V případě, že budete absolvovat jiný kurz (např. dle doporučení školitele), je nutné následně podat žádost o uznání tohoto okruhu formou písemné žádosti s doložením dokladu o absolvování (z dokladu musí být zřejmé, jakou náplň daný kurz obsahoval), žádost bude posouzena příslušným proděkanem a v případě vyhovění žádosti vám bude kurz uznán prostřednictvím pomocného předmětu v IS MU DEPAu Etické a právní aspekty výzkumu.
4. Organizace výzkumných projektů a klinického hodnocení
Např. kurz Plánování, organizace a hodnocení klinických studií.
Jak splnit tento okruh:
Zapsáním a absolvováním předmětu v IS MU s kódem DSAM051 Plánování, organizace a hodnocení klinických studií (vypisuje se v jarním i podzimním semestru).
V případě, že budete absolvovat jiný kurz (např. dle doporučení školitele), je nutné následně podat žádost o uznání tohoto okruhu formou písemné žádosti s doložením dokladu o absolvování (z dokladu musí být zřejmé, jakou náplň daný kurz obsahoval), žádost bude posouzena příslušným proděkanem a v případě vyhovění žádosti vám bude kurz uznán prostřednictvím pomocného předmětu v IS MU DOVPu Organizace výzkumných projektů a klinického hodnocení.
5. Analýza dat
Např. kurz Analýza klinických dat, Analýza dat pro Neurovědy, Pokročilé metody analýzy dat v neurovědách.
Jak splnit tento okruh:
Zapsáním a absolvováním předmětu v IS MU s kódem DSAK051 Analýza klinických dat (vypisuje se v jarním i podzimním semestru) nebo zapsáním a absolvováním předmětu DSAN01 Analýza dat pro Neurovědy (vypisuje se v jarním semestru) nebo zapsáním a absolvováním předmětu DSAN02 Pokročilé metody analýzy dat v neurovědách (vypisuje se v jarním semestru).
V případě, že budete absolvovat jiný kurz (např. dle doporučení školitele), je nutné následně podat žádost o uznání tohoto okruhu formou písemné žádosti s doložením dokladu o absolvování (z dokladu musí být zřejmé, jakou náplň daný kurz obsahoval), žádost bude posouzena příslušným proděkanem a v případě vyhovění žádosti vám bude kurz uznán prostřednictvím pomocného předmětu v IS MU DANDu Analýza dat.
6. Publikační, prezentační a grantové dovednosti
Např. kurz celouniverzitního studia MU FRESHERS
Jak splnit tento okruh:
Zapsáním a absolvováním předmětu v IS MU FRESHERS: Skills for Research Careers (nejedná se o předmět LF MU, ale o tzv. celouniverzitní předmět).
Pro více informací o předmětu, jeho zápisu a požadavcích na absolvování se obraťte na kontaktní osobu: Ing. Ivana Jašková, Ph.D.
Po absolvování předmětu se následně obraťte na Oddělení pro kvalifikační rozvoj (stačí e-mailem) a požádejte o uznání okruhu, který vám bude následně uznán prostřednictvím pomocného předmětu: DPUGu Publikační, prezentační a grantové dovednosti.
V případě, že budete absolvovat jiný kurz (např. dle doporučení školitele), je nutné následně podat žádost o uznání tohoto okruhu formou písemné žádosti s doložením dokladu o absolvování (z dokladu musí být zřejmé, jakou náplň daný kurz obsahoval), žádost bude posouzena příslušným proděkanem a v případě vyhovění žádosti vám bude kurz uznán prostřednictvím pomocného předmětu v IS MU DPUGu Publikační, prezentační a grantové dovednosti.
7. Uživatel počítačové sítě
Uživatel počítačové sítě
Jak splnit tento okruh:
Zapsáním a absolvováním předmětu v IS MU s kódem DSUP031 Uživatel počítačové sítě (vypisuje se v jarním i podzimním semestru).
V případě, že budete absolvovat jiný kurz (např. dle doporučení školitele), je nutné následně podat žádost o uznání tohoto okruhu formou písemné žádosti s doložením dokladu o absolvování (z dokladu musí být zřejmé, jakou náplň daný kurz obsahoval), žádost bude posouzena příslušným proděkanem a v případě vyhovění žádosti vám bude kurz uznán prostřednictvím pomocného předmětu v IS MU DUPSu Uživatel počítačové sítě.
Oborově specializované kurzy
Prohlubují znalosti a dovednosti v oboru a jeho metodice.
Může jít o předměty, kurzy (např. metodické kurzy), pravidelně pořádané semináře. Jejich nabídka je v kompetenci oborové rady (případně oborové komise). Student volí ty, které odpovídají zaměření tématu disertační práce. Tyto kurzy jsou zpravidla zařazeny pod „předmět“ Odborná příprava - specializované předměty, jejich kombinace a potřeba vzhledem k zvolenému tématu je volné pole pro iniciativní přístup v konzultacích se školitelem a pro jeho doporučení. Klasická výuka v těchto kurzech neprobíhá, je to samostudium a absolvování vhodných odborných akcí během celého průběhu studia. Celá snaha směřuje k závěrečné státní doktorské zkoušce před obhajobou dizertační práce. Studijní plán na následující semestr schvaluje školitel na začátku příslušného semestru, plnění studijních povinností a stanoveného plánu hodnotí školitel na konci každého semestru, hodnocení pak uděluje oborová rada na návrh školitele (minimálně 1x ročně).
Příprava dizertační práce
Zahrnuje vytvoření literárního přehledu tezí, sběr dat, statistické hodnocení, přípravu vlastního projektu, práci na vlastním projektu, zpracování vzorků, účast na specializovaném semináři, přednáškovou činnost k tématu práce, případně klinickou praxi. Naplnění stanoveného plánu hodnotí školitel na konci každého semestru, hodnocení pak uděluje oborová rada na návrh školitele.
Publikační aktivita
Celofakultně platné podmínky doktorského studia stanovují jako publikační minimum jednu prvoautorskou publikaci originální práce v časopise s hodnotou IF nad mediánem oboru nebo dvě originální prvoautorské publikace v časopise s hodnotou IF v III. kvartilu dizertačního oboru (Q3).
Kategorie Web of Science oborově odpovídá tématu dizertační práce. Při zařazení kategorie do více oborů se počítá kvartil nejvyššího oboru. Není přípustné předložit publikace v predátorských časopisech. Jednotlivé oborové rady mohou pro svůj obor zvýšit publikační minimum dle zvážení.
Průchod doktorským studiem
Průchod studiem uskutečňovaným na LF MU lze modelově charakterizovat takto:
25 ECTS
Společné kurzy: AJ + minimálně 4
195 ECTS
Dizertační práce (120 ECTS), publikační aktivita (30 ECTS), zahraniční stáž (25 ECTS), prezentace na mez. konferencei (10 ECTS), pomoc při výuce (10 ECTS) + variantně atestace během studia (10 ECTS)
20 ECTS
Oborové kurzy: Minimálně 4
Kreditní systém
Doktorské studium probíhá semestrálně, podmínkou postupu do vyššího semestru je získání alespoň 20 kreditů za semestr předchozí nebo 45 kreditů za poslední 2 semestry.
Kredity se pak zpravidla udělují dle následujícího klíče:
1. Příprava disertační práce I–VIII
Hodnotí školitel na konci každého semestru a hodnocení uděluje OR na jeho návrh: 5–15 kreditů/semestr
(účast na vzdělávacích akcích, studium literatury, příprava vlastního projektu, práce na vlastním projektu, sběr dat, zpracovávání vzorků, přednášková prezentace, klinická praxe)
2. Odborná příprava I–VIII
Plnění hodnotí školitel na konci každého semestru a hodnocení uděluje OR na jeho návrh: 1–8 kreditů/semestr
(absolvování oborově specializovaného kurzu, účast na oborovém semináři, výběrové přednášce, aktivní přednáška, studium literatury, samostudium a absolvování vhodných odborných akcí po celý průběh studia. Celá snaha směřuje k závěrečné státní doktorské zkoušce před obhajobou.)
3. Pomoc při výuce
1–8 kreditů/semestr
Samostatná výuka či pomoc při výuce v maximálním rozsahu 150 hodin kumulativně za 4 roky studia.
4. Zahraniční stáž
5–25 kreditů/semestr
5. Absolvování předmětu či kurzu společného základu
5 kreditů
Minimální počet absolvovaných kurzů či předmětů ohodnocený kredity je 5 (angličtina + 4 společné předměty). Maximální počet není stanoven.
6. Předmět atestace
(je-li atestace složena v průběhu DSP):
Složení testu ve Společném kmeni atestačního vzdělávání: 10 kreditů
složení atestace v oboru shodném (podobném) PhD: 10 kreditů
7. Publikační činnost
Typ publikace | Kredity |
Originální publikace v časopise s IF – 1. autor | Kvartil WoS: Q1 = 50, Q2 = 40, Q3 = 30, Q4 = 20 |
Originální publikace v časopise bez IF – 1. autor | 10 |
Souhrnná práce v časopise s IF – 1. autor | Kvartil WoS: Q1 = 50, Q2 = 40, Q3 = 30, Q4 = 20 |
Souhrnná práce v časopise bez IF – 1. autor | 5 |
Originální publikace v časopise s IF – spoluautor | Kvartil WoS: Q1 = 25, Q2 = 20, Q3 = 15, Q4 = 10 |
Originální publikace v časopise bez IF – spoluautor | 5 |
Souhrnná práce v časopise s IF – spoluautor | Kvartil WoS: Q1 = 25, Q2 = 20, Q3 = 15, Q4 = 10 |
Souhrnná práce v časopise bez IF – spoluautor | 3 |
Kapitola v odborné knize v ČJ – 1. autor | 10 |
Kapitola v odborné knize v AJ – 1. autor | 30 |
Kapitola v odborné knize v ČJ – spoluautor | 5 |
Kapitola v knize v AJ – spoluautor | 10 |
Odborná kniha v ČJ – 1. autor, editor | 20 |
Odborná kniha v AJ – 1. autor, editor | 40 |
Odborná kniha v ČJ – spoluautor | 10 |
Odborná kniha v AJ – spoluautor | 30 |
Abstrakt (konferenční sborník, supplementum časopisu) – 1. autor | 2 |
V případě potřeby může být tabulka v průběhu studia aktualizována.
Státní závěrečná zkouška a obhajoba dizertační práce
Důležité odkazy a dokumenty
Důležité odkazy - studium
Studium
- Roční kontrola studia a individuální studijní plán
- Zápisy ze zasedání oborových rad
- Společné podmínky PhD studia
- Elektronické výukové publikace a kurzy
- Knihovna univerzitního kampusu
- Knihovny MU
- E-learning MU
- ISIC
- IS MU
- Příručka pro studenty, školitele, oborové rady a oborové komise
- Zásady a doporučení pro efektivní a kvalitní doktorské studium na MU
Individuální studijní plán
Harmonogram semestrální náplně ISP
Schvalování a hodnocení individuálních studijních plánů doktorského studia a semestrální náplně.
Harmonogram platný pro semestry jaro 2024 a podzim
pro semestr | JARO | PODZIM |
Návrh ISP studentem | nejpozději do konce 2. semestru (pro nástup v semestru jaro: do 31. 1.) | nejpozději do konce 2. semestru (pro nástup v semestru podzim: do 31. 8.) |
Schválení školitelem | nejpozději do konce 2. semestru (pro nástup v semestru podzim: do 31. 8.) | nejpozději do konce 2. semestru (pro nástup v semestru podzim: do 31. 8.) |
Hodnocení semestru (zpětná vazba studenta) a plán následujícího semestru | 1. 2. – 31. 8. | 1. 9. – 31. 1. |
Hodnocení školitelem + (ne)souhlas s postupem do dalšího semestru | 1. 3. - 30. 9. | 1. 10. - 28./29. 2. |
Hodnocení ISP oborovou radou probíhá minimálně jednou za rok.
Přístup k ISP v IS
Studenti
IS MU > Osobní administrativa > Student > Konec semestru > Individuální studijní plán
Školitelé
IS MU > Osobní administrativa > Školitel > Doktorští studenti > Schvalování a hodnocení individuálních studijních plánů Ph.D.
Oborová rada a komise
IS MU > Osobní administrativa > Garant > Katalog programů > zvolený doktorský studijní program > Detail programu > Schvalování a hodnocení ISP
nebo
IS MU > Osobní administrativa > Školitel > Pohled oborové rady > Schvalování a hodnocení individuálních studijních plánů Ph.D.
Promoce
Dnem ukončení doktorského studia na Lékařské fakultě přestává být osoba studentem MU. Dokladem o úspěšném ukončení studia je vysokoškolský diplom a dodatek k diplomu (v českém programu vydávaný v češtině). Absolvent doktorského studia získává titul doktor, ve zkratce Ph.D.
Doklady o ukončení vzdělání jsou absolventům doktorských studijních programů na MU předávány na promocích. Ty jsou každoročně plánovány v přibližně půlročním rozmezí, a to ve stejný den pro všechny fakulty MU. Organizací promocí je pověřen Odbor výzkumu, konkrétně Mgr. Tereza Dvořáková. Vydáváním doktorských diplomů (mimo promoce) je pověřena Mgr. et Mgr. Jitka Šnejdrlová.
Absolventům, kteří budou v určitém termínu promováni, je cca tři týdny před plánovaným datem konání ceremonie zaslána elektronická pozvánka, obsahující i bližší informace k samotnému promočnímu aktu. Pozvánka je rozesílána na emaily absolventů v jejich Osobní administrativě IS MU (sledujte prosím také spam nebo složku "hromadné"). V případě, že chce absolvent obdržet pozvánku na promoci na svůj soukromý email, je nutné, aby si v Poště IS MU nastavil přeposílání emailu v IS MU na svoji soukromou adresu. V IS MU je také třeba zadat souhlas s používáním emailové schránky i po absolutoriu, a to prostřednictvím tzv. Soukromí. Informace o datu konání promocí jsou s předstihem sdělovány také fakultnímu oddělení, které administruje doktorské studium. Absolventi doktorského studia poplatek za promoci nehradí.
V případě, že se absolvent nemůže promoce zúčastnit, vyzvedává si diplom a diploma supplement po předchozí domluvě na Oddělení doktorského studia a vědeckých kvalifikací OV RMU. Učinit tak může dle svého uvážení před nebo po konání promoce. Doklady o ukončení studia převezme osobně absolvent nebo na základě plné moci osoba blízká (plná moc nemusí být úředně ověřená). Po domluvě je také možné absolventovu účast přesunout na následující termín promocí.
Můžete si také po zpřístupnění stáhnout elektronický diplom na stránce Student → Závěr studia → Diplom, resp. v aplikaci E-výpisy.
Posílení prevence plagiátorství ve studentských pracích - příručky
Projekt Posílení prevence plagiátorství ve studentských pracích, koordinovaný Masarykovou univerzitou, který v roce 2020 spojil 9 českých univerzit a vysokých škol má za cíl meziuniverzitní dialog a praktickou spolupráci v oblasti podpory akademické etiky a prevence podvodných praktik v akademickém psaní. Jedním z důležitých výstupů tohoto projektu jsou příručky pro akademické pracovníky a studenty, které jsou k dispozici na následujících odkazech.
Příručka pro studenty:
Příručka pro akademické pracovníky:
Jak předcházet plagiátorství ve studentských pracích
Od roku 2021 navazující projekt Posilování akademické integrity studujících vysokých škol se zaměřením na rizika a příležitosti distančních metod vzdělávání a hodnocení sdružuje již 20 univerzit a vysokých škol a pokračuje ve své činnosti, kde reaguje na aktuální potřeby této oblasti. Hlavním cílem projektu je postupné sjednocování kritérií pro posuzování závažnosti plagiátorství a systémové posílení povědomí o destruktivních účincích neetických praktik na akademické prostředí.
Všechny výstupy a informace o projektu naleznete na www.akademickaetika.cz
Prostory pro skupinovou práci PhD studentů v kampusu
Potřebujete místo, kde se můžete setkat a nerušeně pracovat se svými kolegy? Níže uvedená pracoviště LF MU nabízejí možnost využít jejich prostory pro potřeby skupinové práce PhD studentů. V případě zájmu o využití konkrétní místnosti se obraťte na kontaktní osobu daného pracoviště.
Místnost |
Kontaktní osoba |
Kontakt |
(Zasedací místnost) |
Sekretářka AnatÚ Teorie LF MU |
549 49 1332 |
Organizační referentka UZV PNO LF MU |
549 49 7241 |
|
(Seminární místnost) (Zasedací místnost) |
Sekretářka FyziolÚ Teorie LF MU |
gabriela.reznickova@med.muni.cz 549 49 1340 |
Sekretářka ÚVZ Teorie LF MU |
549 49 1380 |
Tato aktivita vznikla v návaznosti na Akční plán HR Award LF MU.
Podmínky studia platné pro studenty s nástupem do studia do 31. 8. 2019
Základem doktorského studia na LF MU je systematická práce na dizertační práci v pravidelné interakci se školitelem, doplněná o celofakultně platné podmínky pro absolvování postgraduálního studia.
Všichni studenti mají povinnost absolvovat zahraniční stáž (v délce trvání minimálně 30 dnů), případně spolupracovat na mezinárodním projektu (s účastí na pravidelných setkáních projektového týmu). Pro více informací o zahraniční stáži (včetně možnosti zajištění financování, evidenci pobytů v IS apod.) kontaktujte prosím Mgr. Petra Bureše.
Účast na mezinárodní konferenci uznává školitel v rámci Odborné přípravy I-VIII. Informace o účasti na mezinárodní konferenci je vhodné uvádět v ISP jednotlivých semestrů. Kontrola splnění této studijní povinnosti je v kompetenci školitele a Oborové rady/Oborové komise.
Všem studentům LF je doporučeno absolvovat i předmět Ethics of Biomedical Research.
Podrobnosti k jednotlivým programům:
- Program D-ON4 Onkologie 5103V041
- Program D-RA4 Radiologie – zobrazovací metody 5103V052
- Program D-ST4 Stomatologie – Zubní lékařství 5104V001
- Program D-HEM Hematologie 5103V999
- Program D-LF4 Lékařská biologie 5103V022
- Program D-VL4 (Všeobecné lékařství) obor Kardiologie 5103V073
- Program D-DE4 Dermatovenerologie 5103V003
- Program D-Gy4 Gynekologie a porodnictví 5103V012
- Program D-CI4 Chirurgie 5103V019
- Program D-NR4 Neurologie 5103V032
- Program D-OL4 Oftalmologie 5103V040
- Program D-OR4 Otorinolaryngologie 5103V042
- Program D-PE4 Pediatrie 5103V048
- Program D-PC4 Psychiatrie 5103V050
- Program D-VN4 Vnitřní nemoci 5103V059
- Program D-NE4 Neurovědy 5103V035
- Program D-AN4 Anatomie, histologie a embryologie 5103V001
- Program D-AL4 Anesteziologie, intenzivní medicína a algeziologie 5103VAIA
- Program D-BET Bioetika 5103V998
- Program D-FP4 Fyziologie a patologická fyziologie 5103V010
- Program D-HY4 Hygiena, preventivní lékařství a epidemiologie 5103V016
- Program D-BF4 Lékařská biofyzika 5103V021
- Program D-FA4 Lékařská farmakologie 5103V025
- Program D-LC4 Lékařská chemie a biochemie 5103V027
- Program D-MI4 Lékařská mikrobiologie a imunologie 5103V029
- Program D-PA4 Patologie 5103V046
- Program D-SL4 Sociální lékařství 5103V054
Orientační pomocná tabulka hodnocení publikační činnosti
Orientační bodový systém hodnocení publikací pro Ph.D. (1 bod = 3 kredity):
Abstrakt (v ČR nebo v cizině v neimpaktovaném časopise) |
1 bod |
Souhrnná práce česky |
2 body |
Souhrnná práce v cizojazyčném časopise bez impakt faktoru |
3 body |
Abstrakt v časopise s IF, letter to editor v zahraničním časopise |
3 body |
Originální práce v českém nebo slovenském časopise |
4 body |
Originální práce v zahraničním časopise bez IF |
5 bodů |
Souhrnná práce v časopise s IF |
IF x 10 |
Originální práce v časopise s IF |
IF x 10 * |
Kapitola v české nebo slovenské odborné knize, sborníku |
3 body |
Kapitola v zahraniční odborné knize, sborníku |
6 bodů |
Autorství české nebo slovenské pedagogické publikace (skripta) (1., 2. nebo 3. autor)** |
6 bodů |
Autorství zahraniční pedagogické publikace (skripta) (1., 2. nebo 3. autor) ** |
12 bodů |
Autorství české nebo slovenské odborné knihy, monografie (1., 2. nebo 3. autor)** |
10 bodů |
Autorství zahraniční odborné knihy (1., 2. nebo 3. autor) ** |
20 bodů |
* např. originální práce v časopise s IF l,8 = 1,8 x 10 = 18 bodů.
** při 4 a více autorech, respektive širším kolektivu autorů, jde jen o autorství kapitoly nebo kapitol knihy
Bodovací ohodnocení u časopiseckých prací a kapitol v knize platí pro prvního autora, druhý autor získává 50% bodového hodnocení prvního autora, třetí a další autor 25% bodového hodnocení prvního autora.
Při autorství většího počtu kapitol v knize či monografii je bodovacím limitem 3 kapitoly. Jakýkoli vyšší počet kapitol bodově odpovídá třem kapitolám, takže maximální bodový zisk za autorství kapitol v jedné monografii činí 9 bodů pro tuzemské a 18 bodů pro zahraniční monografie.
Důležité odkazy a dokumenty
Důležité odkazy - studium
Studium
- Roční kontrola studia a individuální studijní plán
- Zápisy ze zasedání oborových rad
- Společné podmínky PhD studia
- Elektronické výukové publikace a kurzy
- Knihovna univerzitního kampusu
- Knihovny MU
- E-learning MU
- ISIC
- IS MU
- Příručka pro studenty, školitele, oborové rady a oborové komise
- Zásady a doporučení pro efektivní a kvalitní doktorské studium na MU
Individuální studijní plán
Harmonogram semestrální náplně ISP
Schvalování a hodnocení individuálních studijních plánů doktorského studia a semestrální náplně.
Harmonogram platný pro semestry jaro 2024 a podzim 2024
pro semestr | jaro 2024 | podzim 2024 |
Návrh studenta | 1. 1. – 20. 2. 2024 | 1. 6. – 20. 9. 2024 |
Schválení školitelem | 15. 1. – 29. 2. 2024 | 15. 6. – 30. 9. 2024 |
Zpětná vazba studenta | 1. 5. – 31. 8. 2024 | 1. 12. 2024 – 31. 1. 2025 |
Hodnocení školitelem | 15. 5. - 15. 9. 2024 | 15. 12. 2024 – 15. 2. 2025 |
Hodnocení ISP oborovou radou probíhá minimálně jednou za rok.
Přístup k ISP v IS
Studenti
IS MU > Osobní administrativa > Student > Začátek semestru > Individuální studijní plán Ph.D. a jeho hodnocení
IS MU > Osobní administrativa > Student > Konec semestru > Individuální studijní plán Ph.D. a jeho hodnocení
Školitelé
IS MU > Osobní administrativa > Školitel > Doktorští studenti > Schvalování a hodnocení individuálních studijních plánů Ph.D.
Oborová rada a komise
IS MU > Osobní administrativa > Školitel > Pohled oborové rady > Schvalování a hodnocení individuálních studijních plánů Ph.D.
Promoce
Dnem ukončení doktorského studia na Lékařské fakultě přestává být osoba studentem MU. Dokladem o úspěšném ukončení studia je vysokoškolský diplom a dodatek k diplomu (v českém programu vydávaný v češtině). Absolvent doktorského studia získává titul doktor, ve zkratce Ph.D.
Doklady o ukončení vzdělání jsou absolventům doktorských studijních programů na MU předávány na promocích. Ty jsou každoročně plánovány v přibližně půlročním rozmezí, a to ve stejný den pro všechny fakulty MU. Organizací promocí je pověřen Odbor výzkumu, konkrétně Mgr. Tereza Dvořáková. Vydáváním doktorských diplomů (mimo promoce) je pověřena Mgr. et Mgr. Jitka Šnejdrlová.
Absolventům, kteří budou v určitém termínu promováni, je cca tři týdny před plánovaným datem konání ceremonie zaslána elektronická pozvánka, obsahující i bližší informace k samotnému promočnímu aktu. Pozvánka je rozesílána na emaily absolventů v jejich Osobní administrativě IS MU (sledujte prosím také spam nebo složku "hromadné"). V případě, že chce absolvent obdržet pozvánku na promoci na svůj soukromý email, je nutné, aby si v Poště IS MU nastavil přeposílání emailu v IS MU na svoji soukromou adresu. V IS MU je také třeba zadat souhlas s používáním emailové schránky i po absolutoriu, a to prostřednictvím tzv. Soukromí. Informace o datu konání promocí jsou s předstihem sdělovány také fakultnímu oddělení, které administruje doktorské studium. Absolventi doktorského studia poplatek za promoci nehradí.
V případě, že se absolvent nemůže promoce zúčastnit, vyzvedává si diplom a diploma supplement po předchozí domluvě na Oddělení doktorského studia a vědeckých kvalifikací OV RMU. Učinit tak může dle svého uvážení před nebo po konání promoce. Doklady o ukončení studia převezme osobně absolvent nebo na základě plné moci osoba blízká (plná moc nemusí být úředně ověřená). Po domluvě je také možné absolventovu účast přesunout na následující termín promocí.
Můžete si také po zpřístupnění stáhnout elektronický diplom na stránce Student → Závěr studia → Diplom, resp. v aplikaci E-výpisy.
Posílení prevence plagiátorství ve studentských pracích - příručky
Projekt Posílení prevence plagiátorství ve studentských pracích, koordinovaný Masarykovou univerzitou, který v roce 2020 spojil 9 českých univerzit a vysokých škol má za cíl meziuniverzitní dialog a praktickou spolupráci v oblasti podpory akademické etiky a prevence podvodných praktik v akademickém psaní. Jedním z důležitých výstupů tohoto projektu jsou příručky pro akademické pracovníky a studenty, které jsou k dispozici na následujících odkazech.
Příručka pro studenty:
Příručka pro akademické pracovníky:
Jak předcházet plagiátorství ve studentských pracích
Od roku 2021 navazující projekt Posilování akademické integrity studujících vysokých škol se zaměřením na rizika a příležitosti distančních metod vzdělávání a hodnocení sdružuje již 20 univerzit a vysokých škol a pokračuje ve své činnosti, kde reaguje na aktuální potřeby této oblasti. Hlavním cílem projektu je postupné sjednocování kritérií pro posuzování závažnosti plagiátorství a systémové posílení povědomí o destruktivních účincích neetických praktik na akademické prostředí.
Všechny výstupy a informace o projektu naleznete na www.akademickaetika.cz
Prostory pro skupinovou práci PhD studentů v kampusu
Potřebujete místo, kde se můžete setkat a nerušeně pracovat se svými kolegy? Níže uvedená pracoviště LF MU nabízejí možnost využít jejich prostory pro potřeby skupinové práce PhD studentů. V případě zájmu o využití konkrétní místnosti se obraťte na kontaktní osobu daného pracoviště.
Místnost |
Kontaktní osoba |
Kontakt |
(Zasedací místnost) |
Sekretářka AnatÚ Teorie LF MU |
549 49 1332 |
Organizační referentka UZV PNO LF MU |
549 49 7241 |
|
(Seminární místnost) (Zasedací místnost) |
Sekretářka FyziolÚ Teorie LF MU |
gabriela.reznickova@med.muni.cz 549 49 1340 |
Sekretářka ÚVZ Teorie LF MU |
549 49 1380 |
Tato aktivita vznikla v návaznosti na Akční plán HR Award LF MU.
Chcete být informováni o všech novinkách?
Přihlaste se do skupiny Doktorské studium na LF MU a neunikne vám žádná novinka.
Hledáte informace o doktorském studiu na LF MU v kostce?
Stáhněte si praktickou příručku pro studenty, školitele, oborové rady a oborové komise.