Na tento velice náročný způsob výuky jsou studentští lektoři připravováni v průběhu rok trvajícího výcvikového programu Student as Teacher, který byl letos organizován už potřetí. Zatímco budoucí lektoři na podzim a v zimě absolvovali nejprve distanční část tvořenou online přednáškami, e-learningem a interaktivními osnovami, na jaře a v létě na ně čekala část praktická, kde si během 4 workshopů zopakovali, jak poskytovat první pomoc, a především se učili, jak ji vyučovat. Celý program byl pak zakončen jednotnou zkouškou. Do výcviku nových lektorů se podruhé zapojili také jejich zkušenější spolužáci, kteří během workshopů spolupracovali s metodiky z Ústavu simulační medicíny LF MU.
Výsledkem je celkem 71 čerstvých studentských lektorů, kteří doplní řady těch stávajících. Většina z nich sama výukou první pomoci v SIMU prošla. Celkově se tak počet lektorů dostane nad číslo 150, což zaručuje, že více než 600 nově příchozích studentů prvního ročníku v českém i anglickém programu čeká inovativní výuka první pomoci v malých skupinkách založená na simulacích.
A co si studenti zapojení do programu odnáší?
„Spoustu praktických zkušeností, větší jistotu v poskytování první pomoci, odhodlání mluvit před lidmi a chuť předat své zkušenosti dalším studentům a známým, kteří by nevěděli, jak poskytnout první pomoc.“
„Oveľa väčšie sebavedomie v poskytovaní PP, než s ktorým som prichádzala, spoznala som kopec skvelých ľudí a aj samú seba som presvedčila, že sa oplatí opúšťať komfortnú zónu a že to vlastne bolo úplne super.“
„Jistotu v úkonech první pomoci, větší sebevědomí ve vlastním mluveném projevu a také znalosti, jak má vypadat výuka, aby se všichni zúčastnění cítili dobře a nebáli se učit novým věcem.“
(Anonymní odpovědi z evaluačního dotazníku vyplňovaného na závěr programu.)
V září 2022 bude program Student as Teacher spuštěn již počtvrté s nabídkou účasti v ročním výcviku pro dalších 50 studentů.