Ve čtyřech blocích probíhal letošní ročník Simulačního sympozia v Simulačním centru LF MU. V úvodním bloku představil simulační výuku v ČR Petr Štourač, zahraniční hostka Anne-Marie Camillieri Podesta z St Julian's, Malta hovořila o roli pedagoga ve vzdělávání dospělých. Její pohled na letošní SIMPO si můžete přečíst zde. První blok uzavřela s možnostmi pro grantové příležitosti v simulační medicíně Jitka Blažková. V dalším bloku několik kolegů z Brna, Olomouce, Hradce Králové i Prahy sdíleli své know how. Třetí blok byl věnován výuce v zubním lékařství - např. jak se integrovat operační mikroskop do výuky studentů zubního lékařství. Poslední část byla věnována výzvám v debriefingu. Součástí SIMPO byl i paralelní program: Focused Groups a workshopy. Na závěr akce proběhlo ještě setkání pracovní skupiny Asociace děkanů lékařských fakult ČR a výboru Společnosti pro simulace v medicíně a pro zájemce byla uspořádána možnost prohlídky prostor Simulačního centra.
Jaké dojmy zanechalo SIMPO u techničky interaktivní výuky Martiny Bruzlové, která je naší zaměstankyní teprve krátce?
"Simulační sympozium 2023 se konalo krátce po mém nástupu na novou pozici. Účast mi umožnila získat přehled o práci na SIMU a dalších pracovištích po celé ČR. Viděla jsem velkou část hlavního programu a jednu focus group (má role byla primárně jako technická podpora přednášejících).
Oceňuji rozmanitý program, kdy „standardní“ prezentace střídaly workshopy a účastníci se mohli více ponořit do konkrétního tématu v menších skupinách. Myslím, že se tak velmi dobře udržovalo tempo akce a nikdo neusínal v dlouhých blocích přednášek. Zaujaly mě unikátní možnosti simulační medicíny, nové technologie a inovace ve výuce. Prezentující také upozorňovali na praktické výzvy, které se objevují při tvoření i realizaci kurzů v simulačním centru, ať už se bavíme o technickém zázemí, přípravě scénářů nebo finanční stránce fungování.
Spektrum výuky a technologie, které jsou nyní studentům přístupné mě opravdu překvapily. Musí to být zcela unikátní zážitek. Běžný lajk si nedokáže představit, co vše stojí za přípravou. Co jsem viděla velmi ráda, byl důraz na vzdělávací aspekt. Mluvilo se o nových přístupech k výuce i hodnocení studentů, a to nejen u praktických, ale i teoretických předmětů."
Celou zprávu Martiny Bruzlové si můžete přečíst zde.