Vliv mateřského jazyka a rusko-české jazykové interference v počáteční etapě výuky ruskému jazyku v inkluzivní škole - výsledky výzkumu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | XXVIII International Colloquium on the Management of Educational Process |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Russian language; mother language; language interference; positive transfer; inclusive school; research; region of South Moravia |
Popis | Příspěvek přináší výsledky kvalitativní výzkumné studie, kterou autorka realizovala v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání MSM0021622443. Výzkum analyzoval vliv mateřského jazyka a specifika jazykové interference v počátečné etapě vyučování ruštině a užívání mateřského a cizího jazyka v souvislosti s požadavky inkluzívní školy. Respondenty výzkumného šetření byli i žáci na 2. stupni základních škol a v nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraji. |
Související projekty: |