Výhody a využitelnost barevných fólií ve speciálně pedagogickém procesu.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Odkaz na časopis |
Klíčová slova | functional vision; color files and filters; special educational needs; dyslexia |
Popis | Článek prezentuje možné propojení tématu rehabilitace zrakových funkcí s tématem specifických poruch učení. Pokud dojde u jedince k postižení jeho zrakových funkcí, bývá často omezen ve velkém množství aktivit, ale i v kognitivní sféře. Podle stupně zrakového postižení je možné využít různé optické a kompenzační pomůcky, mezi které patří též barevné fólie. Z výzkumných šetření však vyplývá, že stejné barevné folie mohou mít pozitivní vliv i u školáků, kterým byla diagnostikována dyslexie. Pokud žák použije při čtení barevnou fólii, může dojít k významnému zlepšení rychlosti a kvality čtení, a to jak subjektivní, tak i objektivní. |