Zrádná místa a pojmy ve výuce fyziky
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Fyzikálně-didaktický příspěvek se s důrazem na fyzikální aspekt zabývá problematikou pojmů, které se na základě dlouhodobé zkušenosti ukazují být pro studenty středních, ale i vysokých škol (možná paradoxně) obtížnými. Soustředí se na hlavní příčiny problémů ve výuce mechaniky, termiky a molekulové fyziky v úvodním kurzu univerzitního bakalářského studia, za něž opět na základě zkušeností považujeme nedostatečnou úroveň středoškolské matematiky a absenci kvalitních studijních textů středoškolské fyziky, které by učitele motivovaly k důrazu na výklad preferující fyzikální správnost, posilování fyzikálního myšlení studentů a hloubku pochopení fyzikálních pojmů a zákonů před dalšími „didaktickými“ aspekty výuky, studenty pak k zájmu o porozumění fyzikálním jevům a fyziku jako takovou. |