Empirický pohled na výuku latinské lékařské terminologie

Varování

Publikace nespadá pod Lékařskou fakultu, ale pod pracoviště Centrum jazykového vzdělávání. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

POŘÍZKOVÁ Kateřina NEČAS Pavel

Rok publikování 2014
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Centrum jazykového vzdělávání

Citace
Popis V příspěvku byly představeny inovativní přístupy ve výuce latinské lékařské terminologie, které vychází ze základních principů teorie jazyka pro specifické účely (Language for Specific Purposes) a teorie diskursního společenství. Takto specificky zaměřená jazyková výuka musí být praktická, založená na práci s autentickými lékařskými dokumenty, jejichž autory jsou lékaři. Inovace vychází z analýzy databází autentických klinických diagnóz, které pro účely výuky poskytly vybrané fakultní nemocnice v Brně a v Praze a které se v současnosti zpracovávají do podoby korpusu ve specializovaném softwaru Sketch Engine, na jehož vývoji se podílí technici Fakulty informatiky Masarykovy univerzity v Brně.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info