Postoje a hodnoty adolescentů s poruchami chování jako bariéry inkluze
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Prezentovaný text se zabývá problematikou hodnot jedinců s poruchami chování v období dospívání (ve věku 10–19 let), v kontextu inkluze (resp. inkluzivního vzdělávání). Pojednává se zde o tom, jak se patologie hodnot, mohou stát bariérami ve vzdělávání u jedinců s poruchami chování. Dále jsou v textu analyzovány vybrané hodnoty (pomocí Rokeachova testu hodnot) v souboru dospívajících jedinců s poruchami chování. Získané výsledky jsou následně porovnávány s dospívajícími jedinci bez poruch chování. Cílem výzkumu bylo zjistit a popsat, zda se vyskytují ve vybraných hodnotách rozdíly (mezi adolescenty s poruchami a bez poruch chování). Na základě uvedených zjištění jsou na závěr uvedeny možnosti využití Rokeachova testu hodnot v praxi. |
Související projekty: |