Individuální přístup k žákům - proklamace nebo diagnostická praxe?

Varování

Publikace nespadá pod Lékařskou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MAREŠ Jan

Rok publikování 2013
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Přiložené soubory
Popis Diskusní příspěvek se zamýšlí nad neuspokojivou nabídkou (psycho)diagnostických nástrojů pro rutinní screening v práci učitele. Individuální přístup k žákům ve školách proklamován od začátku 90. let. V současnosti je na úrovni (psychodiagnostické i výukové) praxe doložitelný jen u specifických subpopulací žáků v podobě metodických pokynů. Diagnostika je stále chápána spíše jako aktivita psychologů či speciálních pedagogů či jako aktivita ubírající čas pro vlastní výuku. Zamyšlení se týká několika otázek: (a) Co vlastně víme o „normálním žákovi“ ZŠ? Jak vypadá diagnostika jeho studijních specifik? (b) Kdo je za diagnostiku u „běžných“ žáků vlastně zodpovědný? (c) Kde jsou nástroje vhodné pro rutinní screeningové použití? a končně (d) Jaká je validita (zejména prediktivní) a reliabilita stávajících postupů? (i ve smyslu tzv. evidence-based přístupu)?

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info