Informace o projektu
Inkluzivní vzdělávání a inkluzivní společnost
(IVIS)
- Kód projektu
- MUNI/B/1553/2014
- Období řešení
- 1/2015 - 12/2015
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- PhDr. Mgr. Jarmila Andrysová, Ph.D.
- Mgr. Bc. Kristýna Bělohlávková
- PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Kateřina Furiková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Pavlína Grác Livňanská
- PhDr. Mgr. et Mgr. Robin Horák
- Tinatin Chitorelidze, Ph.D.
- Mgr. Barbora Ilgnerová
- Godwin Jude Uchenna Irokaba, Ph.D., M.A.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Nora Jágerová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D.
- Mgr. Marta Kozdas, Ph.D.
- Mgr. Tereza Krčmářová
- PaedDr. Mgr. Bc. Viktor Križo, Ph.D.
- Mgr. Martin Kučera
- Sunil Kumar, Ph.D., M.A.
- MUDr. Radomír Mager, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Jana Magerová, Ph.D.
- PaedDr. Eva Matejičková, Ph.D.
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
- Mgr. Petra Segeťová
- Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Michaela Šedá, Ph.D.
- Mgr. Kristina Šimečková
- Mgr. Kateřina Štrausová, DiS.
- Mgr. Veronika Uhrová
- PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- Mgr. Petr Vybíral, Ph.D.
Inkluzivní vzdělávání v období celé životní dráhy člověka s postižením je ideálem speciální pedagogiky 21. století. Přechod od segregovaného a časově omezeného vzdělávání ke vzdělávání inkluzivnímu a celoživotnímu však představuje nejen výzvu ke změně pro speciální pedagogiku, ale je výzvou pro celou společnost. Procesy směřující k inkluzivnímu vzdělávání se neobejdou bez podpory a konsenzu většiny (od obecné populace po profesní skupiny a politickou reprezentaci). Celospolečenský přesah inkluze se snaží ve svých výzkumech reflektovat a interpretovat studenti DSP speciální pedagogika. Širokou škálu pohledů na tuto problematiku představí na konferenci Inkluzivní vzdělávání a inkluzivní společnost a na souvisejících workshopech, týkajících se metodologie výzkumu ve speciální pedagogice. Základní otázky, které si pro rok 2015 klademe jsou: Jaké společenské postoje jsou nutné při přechodu k celoživotnímu inkluzivnímu vzdělávání? Jakým způsobem je možné přístupy společnosti k inkluzi zkoumat a analyzovat? Jaký je vztah speciální pedagogiky k jiným sociálním vědám, jako např. sociologie, psychologie, medicína a sociální práce? Jakým způsobem jsou výsledky výzkumných šetření interpretovány a aplikovány v pedagogické a andragogické praxi?
Publikace
Počet publikací: 7
2015
-
Konference studentů DSP Speciální pedagogika Inkluzivní vzdělávání a inkluzivní společnost
Rok: 2015, druh: Uspořádání konference
-
Metodologický workshop pro studenty Ph.D. Speciální pedagogika
Rok: 2015, druh: Uspořádání workshopu
-
Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu
Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích, vydání: 1. vydání, rok: 2015, počet stran: 11 s.
-
Přehledové studie I: úvod a tvorba studie ze zahraničních zdrojů
Rok: 2015, druh: Uspořádání workshopu
-
Přehledové studie II. - příprava přehledové studie
Rok: 2015, druh: Uspořádání workshopu
-
Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích
Rok: 2015, vydání: Vyd. první, počet stran: 167 s.
-
Užívání návykových látek u osob se zdravotním postižením.
Rok: 2015, druh: Další prezentace na konferencích