Informace o projektu
Příprava budoucích učitelů na řešení kázeňských problémů
- Kód projektu
- MUNI/41/44-B-C/2005
- Období řešení
- 1/2005 - 1/2005
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Radek Pospíšil, Ph.D.
- PhDr. Hana Filová, Ph.D.
Podle aktuálních odborných zdrojů pociťují absolventi pedagogických fakult po nástupu do praxe největší problémy v oblasti řešení kázeňských problémů. Ukazuje se, že dosavadní obsah přípravy učitelů se těchto otázek dotýká víceméně teoreticky a čas, který je k dispozici, je možné věnovat pouze stručnému informování studentů o otázkách školní kázně. Zdá se, že by situaci mohlo vyřešit nového předmětu "výcvikového" charakteru, zařazeného v závěrečné fázi studia (souběh se souvislými praxemi). Projekt si proto klade za cíl připravit a realizovat nový vyučovací předmět Příprava budoucích učitelů na řešení kázeňských problémů, který by měl řešit neuspokojivý stav přípravy budoucích učitelů v oblasti školní kázně. Těžištěm předmětu by měl být nácvik praktického řešení kázeňských problémů a rozvoj schopností studentů navozovat spolupracující chování žáků v kontextu adekvátní teorie pomocí analýzy případových studií kázeňských přestupků získaných výzkumem na základních školách.