SIMPO 2024
11. 9. 2024
10:00–16:00
SIMU LF MU
Simulační sympozium v Simulačním centru Lékařské fakulty Masarykovy univerzity, pořádaného pod záštitou děkana LF MU, prof. MUDr. Martina Repka, Ph.D., předsedy Asociace děkanů lékařských fakult ČR.
Program Sympozia
PROGRAM SYMPOZIA
9:30 - 10:00 Registrace
10:00 - 11:15 Zahájení a úvodní blok
- Zahájení a úvodní slovo (15 min) - Petr Štourač (Brno)
- Assessing Reality: Unveiling the Impact of Simulation in Medical Training (30 min) - Jason Lawson (London)
- The Neuroscience of being an effective instructor (30 min) - Lesley Broomly (London)
11:15 - 11:30 Kávová přestávka
11:30 - 12:30 Přednáškový blok (přednáška á 15 min + 5 min diskuze)
- Výuka dovedností simulační medicínou - PRO-CON: David Peřan (Karlovy Vary, Praha)
- Jak efektivně sbírat a pracovat s feedbackem z výuky a kurzů - Tereza Vafková (Brno)
- Workplan - Software standardizace v plánování simulačních kurzů - Jiří Travěnec (Brno)
12:30 - 13:15 Oběd
13:15 - 14:30 Flipped classroom (přednáška á 15 min + 4 min diskuze)
- Formativní a sumativní hodnocení v TBL: co jsme si mysleli a co nám ukázala praxe - Daniel Schwarz , Martina Bruzlová (Brno)
- Transformace vzdělávání v neurologii: přínos team-based learning (TBL) - Eva Vlčková (Brno)
- Virtuální pacient a jak ho efektivně zapojit do výuky - Hana Harazim (Brno)
- Flipped classroom ve výuce pediatrie na LF MU - Petr Jabandžiev, Martin Jouza (Brno)
14:30 - 14:45 Kávová přestávka
14:45 - 15:55 Short communication (5+3)
- Význam simulované výuky pro praktickou výuku dětského zubního lékařství - Martina Kukletová, Michaela Bartošová (Brno)
- Simulace v ošetření zubního kazu - Lenka Roubalíková (Brno)
- Využití lidských herců v high fidelity simulacích - Veronika Kamenská, Miroslav Světlák, Pavel Strašák, Kristina Gargula (Brno)
- Využití prvků flipped-classroom ve výuce nelékařských zdravotnických oborů - Ondřej Zahradníček (Brno)
- Simulační výuka v reálném prostředí KARIM FN Plzeň - Jaroslav Pokorný, Yvona Hodanová, Tomáš Křížek (Plzeň)
- Vývoj a analýza algoritmu řetězce přežití pro analogové mise v extrémních podmínkách povrchové a podvodní laboratoře prostřednictvím in-situ simulací - Věra Nigrovičová, Jan Šípek, Michaela Vidal, Petra Hřebcová, Vojtěch Šimeček, Kim Min Kroftová, Jan Bureš (Praha)
- Hybridní realita ve výuce - Radim Kozelský, Silvie Procházková, Veronika Wojtasová, Kateřina Vavřinčíková, Michal Filip (Ostrava)
- Simulace jako nástroj výuky identifikace a managementu kriticky nemocných pacientů na LFP UK - Olga Smékalová, Eva Pešková, Jaroslav Pokorný, Jakub Kostka, Kateřina Benešová, Vít Puškáš, Jan Zatloukal, Jan Beneš (Plzeň)
15:55 - 16:00 Zakončení Sympozia
Od 16:00 Možnost prohlídky prostor Simulačního centra pro zájemce.
Workshopy
WORKSHOPY:
Místnost 359/361
Funding Landscapes: Navigating Grants for Simulation Centre Growth
11:30 - 12:30 Dagmar Václavíková, Tomáš Chládek, Jitka Blažková
Integrating VR and Agile Design in Medical Education
14:30 - 16:00 Daniel Schwarz, Jason Lawson
Místnost 364/365
Anatomicky přesné 3D modely: techniky pro tvorbu náhradních dílů a trenažérů
11:30 - 13:00 Michal Šemora, Vojtěch Bulhart, Jiří Travěnec
Kreativní týmové výzvy v tréninku netechnických dovedností
14:30 - 16:00 Tereza Vafková, Jana Djakow
Místnost 362/363
Problem Based Learning výuka za použití virtuálního pacienta: jak vytvořit a vést lekci
11:30 - 13:00 Hana Harazim, Olga Smékalová
Improving your presentation skills
13:15 - 14:15 Lesley Bromly
Prezentace ke stažení
- 1. Zahájení a úvodní blok
- 2. Přednáškový blok
-
3. Flipped classroom
- Flipped classroom ve výuce pediatrie na LF MU - Petr Jabandžiev, Martin Jouza (Brno)
- Formativní a sumativní hodnocení v TBL: co jsme si mysleli a co nám ukázala praxe - Daniel Schwarz , Martina Bruzlová (Brno)
- Transformace vzdělávání v neurologii: přínos team-based learning (TBL) - Eva Vlčková (Brno)
- Virtuální pacient a jak ho efektivně zapojit do výuky - Hana Harazim (Brno)
-
4. Short communication (5+3)
- Hybridní realita ve výuce - Radim Kozelský, Silvie Procházková, Veronika Wojtasová, Kateřina Vavřinčíková, Michal Filip (Ostrava)
- Simulace jako nástroj výuky identifikace a managementu kriticky nemocných pacientů na LFP UK - Olga Smékalová, Eva Pešková, Jaroslav Pokorný, Jakub Kostka, Kateřina Benešová, Vít Puškáš, Jan Zatloukal, Jan Beneš (Plzeň)
- Simulace v ošetření zubního kazu - Lenka Roubalíková (Brno)
- Simulační výuka v reálném prostředí KARIM FN Plzeň - Jaroslav Pokorný, Yvona Hodanová, Tomáš Křížek (Plzeň)
- Využití lidských herců v high fidelity simulacích - Veronika Kamenská, Miroslav Světlák, Pavel Strašák, Kristina Gargula (Brno)
- Využití prvků flipped-classroom ve výuce nelékařských zdravotnických oborů - Ondřej Zahradníček (Brno)
- Vývoj a analýza algoritmu řetězce přežití pro analogové mise v extrémních podmínkách povrchové a podvodní laboratoře prostřednictvím in-situ simulací - Věra Nigrovičová, Jan Šípek, Michaela Vidal, Petra Hřebcová, Vojtěch Šimeček, Kim Min Kroftová, Jan Bureš (Praha)
- Význam simulované výuky pro praktickou výuku dětského zubního lékařství - Martina Kukletová, Michaela Bartošová (Brno)
Předchozí ročníky
Připomeňte si předchozí ročníky Simulačních sympozií, včetně prezentací z jednotlivých bloků.