Rozhovor: Mají prestižní povolání, ale necítí se tak. Na paradox sesterské profese cílí průzkum
Rozhovor s profesorkou Andreou Pokornou a Danou Dolanovou o tom, jak sesterskou profesi vnímá nejen široká, ale také odborná veřejnost.
Vynikající studijní prospěch, vynikající vědecký výkon či mimořádný přínos LF MU jsou tři kategorie Ceny děkana, která je každoročně udělována studentkám a studentům. V letošním akademickém roce 2022/2023 jich bylo oceněno celkem třináct.
Získat Cenu děkana LF MU pro nejlepší pregraduální studenty je na základě přísných výběrových kritérií prestižní záležitostí. Na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity se toto ocenění předává už od roku 2011 těm, kteří svou aktivitou vyčnívají z davu a dělají čest své fakultě.
Letošní předávání se konalo 6. března jako součást programu porady vedení fakulty a ocenění jsou pozváni také na představení Vědecké radě LF MU, která se bude konat v květnu. Laureáty cen přítomným představila proděkanka pro záležitosti studentů Jana Fialová a z rukou děkana Martina Repka studenti z různých ročníků a studijních programů obdrželi diplomy a dárek na památku. Pouze jedna studentka se ceremonie nemohla zúčastnit.
Děkan Martin Repko i proděkanka Jana Fialová ocenili píli, snahu a obdivuhodné studijní výsledky všech oceněných, kteří po absolutoriu budou postupně rozšiřovat řady zdravotníků, lékařů či vědeckých pracovníků. Děkan Repko na tomto setkání též poděkoval studentským spolkům za skvělou reprezentaci fakulty.
Tereza Havelková
Natálie Hrbáčková
Adéla Hubertová
Kateřina Mičová
Zuzana Mráková
Andrea Roubová
Václav Vávra
Julia Anna Kent - 1. místo
Jan Štingl - 2. místo
Bc. Monika Vychytilová - 3. místo
Anna Zlámalová
Ivana Kravárová
Kristián Kalianko
Rozhovor s profesorkou Andreou Pokornou a Danou Dolanovou o tom, jak sesterskou profesi vnímá nejen široká, ale také odborná veřejnost.
Lékařská fakulta Masarykovy univerzity rozšiřuje výuku v oblasti paliativní péče. Nové předměty, které jsou součástí dlouhodobé strategie posilování řad odborníků na paliativní medicínu v Česku, studenty učí komunikovat o závažných diagnózách a doprovázet pacienty v závěru života.