Rozhovor: Paliativní medicína je o životě, mediky však seznamuje i s umíráním
Rozhovor s docentem Janem Maláskou o rozšiřování a významu výuky paliativní péče.
Pozvání na besedu MediCafé přijal děkan LF MU prof. MUDr. Martin Repko v úterý 25. 4. do prostor brněnského ArtBaru, kde měli studenti LF MU šanci poznat neformálně svého děkana, ale hlavně seznámit se s jeho profesním oborem ortopedie včetně spondylochirurgie. Projekt MediCafé pořádá organizace IFMSA, aby nejen studentům, ale i široké veřejnosti zprostředkovával zajímavosti z různých oborů lékařství atraktivní cestou, tedy například u horkého nápoje či sklenky vína v kavárně či baru.
Poutavý výklad pana děkana zahrnul jeho životní příběh a cestu lékaře, seznámení se spondylochirurgií, ale také hledisko sportovní. Díky propracované prezentaci pana děkana bylo možné nahlédnout za dveře operačního sálu a dozvědět se více o průběhu spondylochirurgických operacích. Byly zmíněny děkanovy patentované úspěchy v oblasti rozvoje ortopedického instrumentária včetně jeho významného podílu na mezinárodních výzkumných pracích. V neposlední řadě si hosté odnesli také poznatky z oblasti jógy, oblíbeného sportu pana děkana, a jejím vlivu na páteř.
Osobité vystupování pana děkana hosté velice ocenili a beseda se tak nesla v příjemném duchu nadšení pro medicínu a získávání vědomostí. Večer byl zakončen neformální diskuzí, kdy se zvídaví hosté nejen z řad mediků vyptávali dále například na rovnoměrné zastoupení pohlaví na ortopedických pracovištích a také možnosti aktivního zapojení na oddělení.
Po ukončení besedy si mohli návštěvníci užít si zbytek večera v poklidné atmosféře s hudebním doprovodem.
Milka Latinovič, koordinátorka projektu MediCafé Brno, členka sekce pro vzdělávání studentů medicíny
Rozhovor s docentem Janem Maláskou o rozšiřování a významu výuky paliativní péče.
První OSCE workshop na Ústavu zdravotnických věd spojil odborníky z Česka a Slovenska s cílem sdílet zkušenosti a vytvořit základy pro jednotný přístup k objektivnímu strukturovanému klinickému zkoušení v oblasti zdravotnického vzdělávání.