Zasedání Vědecké rady LF MU
Třetí zasedání Vědecké rady Lékařské fakulty MU letošního roku proběhlo v prostorách Simulačního centra LF MU.
Oborná porota soutěže Stavba roku nominovala budovu nového Simulačního centra LF MU mezi 33 nejlepších staveb z celé České republiky. Vyhlášení velkého finále se uskuteční v pondělí 18. října. Podpořte teď SIMU v hlasování veřejnosti.
Hlasujte pro SIMU a pomozte nám získat titul Stavba roku 2021 v anketě veřejnosti. Své hlasy můžete posílat do neděle 17. října do 12 hodin.
Pětipatrová dominanta bohunického kampusu se studentům poprvé otevřela na podzim loňského roku. Svou rozlohou 8 tisíc metrů čtverečních a více než tisícem simulátorů je SIMU největší a nejmodernější centrum svého druhu v Evropě.
SIMU je unikátní nejen velikostí, ale i urbanistickým a architektonickým řešením. Návrh zpracovali architekti z ateliéru AiD team. Jižní část objektu tvoří pětipodlažní budova s vnitřním atriem, ze které směle vybíhá v úrovni čtvrtého a třetího nadzemního podlaží kosodélníková část přemostění ulice Kamenice. Výrazným prvkem jsou obklady ze zlatého perforovaného plechu. Celá budova je navíc nízkoenergetická a má zelené střechy, které pokrývají suchomilné rostliny.
Stavba SIMU trvala dva roky a včetně veškerého vybavení stála téměř miliardu korun. Vybudování simulačního centra je dominantní částí projektu Strategické investice MU do vzdělávání SIMU+ financovaného z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Třetí zasedání Vědecké rady Lékařské fakulty MU letošního roku proběhlo v prostorách Simulačního centra LF MU.
Team-based learning (TBL), v překladu týmové učení, je metoda kolaborativní výuky definované jako „aktivní učení v malých skupinách skrze příležitost aplikovat kontextuální vědomosti ve sledu činností zahrnujících individuální i týmovou práci a skrze okamžitou zpětnou vazbu“. Ve světě se začala prosazovat už od sedmdesátých let minulého století, v Česku je stále spíš výjimkou. Na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity ji studenti mohli v nedávné minulosti zažít prostřednictvím speciálních lekcí pořádaných v prostorách SIMU, od nového akademického roku je však na konceptu TBL postaven seminář Teoretické základy klinické medicíny II. určený studentům čtvrtého ročníku všeobecného lékařství. V čem spočívá jeho inovativnost, přiblíží doktorka Tamara Skříšovská, která v lekcích zastupuje roli tzv. content expertky čili klinické odbornice, a magistra Martina Bruzlová coby tzv. facilitátorka. I takové personální obsazení je jedním z aspektů, jimiž jsou TBL semináře charakteristické.