Zasedání Vědecké rady LF MU
Třetí zasedání Vědecké rady Lékařské fakulty MU letošního roku proběhlo v prostorách Simulačního centra LF MU.
Ve dnech 1. - 5. 9. 2021 se v Praze historicky podruhé konal světový anesteziologický kongres za virtuální účasti více než 7000 anesteziologů z celého světa.
Naštěstí nebyl program zastíněn výhradně probíhající pandemií. Mezi mnoha řečníky se neztratili zástupci Kliniky dětské anesteziologie a resuscitace LF MU a FN Brno prof. Štourač, doc. Klučka a dr. Klabusayová, kteří 2x předsedali svým sekcím, přednesli 3 přednášky a odprezentovali tři zajímavé postery.
Souběžně proběhl 4. 9. 2021 XXVII. kongres ČSARIM a SSAIM, kde v rámci slavnostního zahájení kongresu převzal Keszlerovu cenu za nejlepší publikaci v oboru AIM publikovanou v časopise s IF doc. Klučka z KDAR (Depth of neuromuscular blockade and the perioperative conditions in laparoscopic surgery in pediatric population: Randomized controlled pilot trial, Journal of Clinical Anesthesia, IF 9,452, sv. No 1 v kategorii Anesthesiology dle WoS). Tentýž autor převzal i Dvořáčkovu cenu za nejlepší práci v perioperační medicíně (Rapid sequence induction: An international survey, European Journal of Anaesthesiology, IF 4,33). Kalendovu cenu za nejlepší knižní publikaci (Intenzivní medicína v praxi) v oboru převzal za autorský kolektiv dr. Maláska z KARIM LF MU a FN Brno. Předseda ČSARIM prof. Černý připomněl udělení čestného uznání za rozvoj oboru udělenou ČLS JEP doc. Kosinové a doc. Klučkovi z KDAR. Na závěr slavnostního aktu byly předány medaile za mimořádný čin v oboru Anesteziologie a intenzivní medicína pracovníkům, kteří se významnou měrou podíleli na řešení pandemie COVID-19. Několik oceněných bylo z klinik a pracovišť LF MU. Prof. Štourač v odborném programu přednesl dvě přednášky a moderoval diskuzní část týkající se nutných změn v předanestetickém vyšetření. Brněnská stopa tak byla více než hmatatelná na obou významných akcích oboru Anesteziologie a intenzivní medicína.
Třetí zasedání Vědecké rady Lékařské fakulty MU letošního roku proběhlo v prostorách Simulačního centra LF MU.
Team-based learning (TBL), v překladu týmové učení, je metoda kolaborativní výuky definované jako „aktivní učení v malých skupinách skrze příležitost aplikovat kontextuální vědomosti ve sledu činností zahrnujících individuální i týmovou práci a skrze okamžitou zpětnou vazbu“. Ve světě se začala prosazovat už od sedmdesátých let minulého století, v Česku je stále spíš výjimkou. Na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity ji studenti mohli v nedávné minulosti zažít prostřednictvím speciálních lekcí pořádaných v prostorách SIMU, od nového akademického roku je však na konceptu TBL postaven seminář Teoretické základy klinické medicíny II. určený studentům čtvrtého ročníku všeobecného lékařství. V čem spočívá jeho inovativnost, přiblíží doktorka Tamara Skříšovská, která v lekcích zastupuje roli tzv. content expertky čili klinické odbornice, a magistra Martina Bruzlová coby tzv. facilitátorka. I takové personální obsazení je jedním z aspektů, jimiž jsou TBL semináře charakteristické.