JUNIORSKÁ AKADEMIE MED MUNI
Jsme program zaměřený na podporu nadějných mladých mozků středoškolských studentů, jehož základem je spolupráce s pedagogy středních škol, především vyučujících biologii, chemii, fyziku a matematiku. Jste-li právě studentem nebo učitelem na střední škole, naše akademie je určena právě vám!
Rádi Vás přivítáme osobně i online při našich teoretických i praktických kurzech, workshopech, seminářích i při výzkumných stážích. Budete mít příležitost na čas pracovat s odbornými kapacitami fakulty v Univerzitním kampusu v Bohunicích i na jiných partnerských pracovištích MED MUNI. Všechny aktivity a termíny naleznete v nabídce kurzů pro studenty a učitele.
Milí studenti, pedagogové a rodiče,
vítám vás na stránkách Juniorské akademie MED MUNI. Ta vznikla s cílem přiblížit středoškolákům svět medicíny a vědeckého výzkumu. Nabízíme pravidelné online webináře a workshopy, které vám umožní nahlédnout do práce lékařů a vědců, získat praktické zkušenosti z prostředí fakulty a možnost rozšířit své znalosti nad rámec běžné středoškolské výuky.
Naše aktivity nejsou jen o předávání znalostí, ale také o rozvíjení kritického myšlení, týmové spolupráce a vědeckého bádání. Chceme, abyste si dokázali představit, co obnáší studium a práce v oblasti medicíny. Věříme, že díky Juniorské akademii MED MUNI získáte nejen cenné znalosti a dovednosti, ale také inspiraci a motivaci ke studiu medicíny.
Vědcem se totiž člověk nestává úderem osmnáctého roku života a nástupem na vysokou školu. Stejně jako neuzraje touha po záchraně životů a vize medicíny jako celoživotního smyslu až při podávání přihlášek na vysoké školy.
K vědecké kariéře a lékařské profesi vede celoživotní vášeň po poznání, silná vůle věci dotahovat, překročit svůj stín a stále se zdokonalovat.
Jsme tu, abychom vám pomohli a podpořili vás na vaší cestě k vysněnému povolání.
Těšíme se společné zážitky!
doc. MUDr. Marek Joukal, Ph.D.
Přednosta Anatomického ústavu
Garant programu Juniorská akademie MED MUNI
Jak si stojíme?
2023
ROK
52
KURZŮ
2337
REGISTRACÍ
Nabídka kurzů v roce 2023
11.01.2023 | Lidská reprodukce – Od gamet až po porod I. |
18.01.2023 | Lidská reprodukce – Od gamet až po porod II. |
25.01.2023 |
Lidská reprodukce – Od gamet až po porod III. |
26.01.2023 | SOČ QaA: Jak získat body k přijímačkám na LF MU |
30.01.2023 | Základy anatomie pro neurochirurgy I. |
31.01.2023 | #Můžu být sestra? Přijď si to vyzkoušet! |
01.02.2023 | Cukrovka - Sladký zabiják I. |
08.02.2023 | Cukrovka - Sladký zabiják II. |
14.02.2023 | Základy anatomie pro neurochirurgy II. |
16.02.2023 | Představení sbírky Ústavu soudního lékařství |
21.02.2023 | Nanovlákna a jejich potenciál pro využití v medicíně |
28.02.2023 | Základy anatomie pro neurochirurgy III. |
01.03.2023 | Obaly potravin – Víš co jíš? |
02.03.2023 | Vývoj a výzkum léčiv, cesta léku |
07.03.2023 | Úvod, původ a přehled léčiv |
09.03.2023 | Preklinické experimenty ve vývoji léčiv |
21.03.2023 | Mechanismy účinku léčiv a modelování in silico |
23.03.2023 | Racionální farmakoterapie, bezpečnost léčiv |
28.03.2023 | Drogy pod lupou |
30.03.2023 | Zklidni hormon - Aneb jak hormony ovlivňují výživu I. |
01.04.2023 | Den s medicínou: Kardiologie |
04.04.2023 | Den učitelů na LF |
04.04.2023 | Práce na vědeckém projektu: Zkušenosti věčné doktorandky |
05.04.2023 | Není kaz jako kaz aneb pozor na mikroby a cukry |
12.04.2023 | Umělé zuby – tajemství nejen hokejového týmu aneb zubní náhrady vážně i vesele |
13.04.2023 | Zklidni hormon - Aneb jak hormony ovlivňují výživu II. |
19.04.2023 | Paradentóza a zubní kaz – jsou nakažlivé? Aneb Fakta a mýty o ústní hygieně |
25.04.2023 | Pomoooc fyzika! Aneb atomární, subatomární a kvantová fyzika v moderním lékařství |
02.05.2023 | Suplementy nejen v silových |
09.05.2023 | Nanotechnologie v medicíně a jejich využití |
11.05.2023 | Otevřeně o HPV: Co to je a jak se lze bránit? 1. část |
15.05.2023 | Termografie v medicíně aneb, jak lze měřit teplotu jinak |
16.05.2023 | Jak se fyzika potkala s medicínou, od rentgenů po nanotechnologie! |
18.05.2023 | Otevřeně o HPV: Co to je a jak se lze bránit? 2. část |
18.05.2023 | Základní přístroje pro diagnostiku v medicíně - teoreticky i prakticky |
23.05.2023 | Mikroskopie – od zvětšovacího skla po zobrazení atomů v molekulách |
30.05.2023 | Zvíře v nás, aneb evoluční fyziologie |
19.06.2023 | Dopadni pachatele jako Sherlock Holmes |
26.06.2023 | Drogy pod lupou |
27.06.2023 | Cesta léku - od molekuly po tabletu |
03.10.2023 | Genetika – Jak jsme přišli na tajemství dědičnosti? |
04.10.2023 | O výživě: Je vegetariánství zdravé? |
10.10.2023 | Genetika – Co nás naučil Mendel? |
17.10.2023 | Genetika - Jak se dědí nemoci? |
25.10.2023 | O výživě: KetoRevolution, Půsty, Paleo - jak se v tom vyznat? |
31.10.2023 | Exprese genů – Co se děje v genetické kuchyni buňky? |
07.11.2023 | Fyziologie přežití dob ledových aneb jak žili neandertálci |
11.11.2023 | Den s medicínou: Mozek |
15.11.2023 | O výživě: Jsou energetické nápoje škodlivé? |
21.11.2023 | MicroUniverse: Dobrodružství v mikrosvětě života a buněk – Z čeho se buňka skládá? |
28.11.2023 | MicroUniverse: Dobrodružství v mikrosvětě života a buněk – Jak se buňka dělí? |
30.11.2023 | MicroUniverse: Dobrodružství v mikrosvětě života a buněk – Jaké různé buňky známe? |
2022
ROK
60
KURZŮ
1698
REGISTRACÍ
Nabídka kurzů v roce 2022
14. 12. 2022 |
Nádorová buňka – Jiný pohled na rakovinu III. |
8. 12. 2022 |
Velké epidemie a pandemie v dějinách lidstva. Můžeme se poučit? III. |
07. 12. 2022 |
|
3. 12. 2022 |
|
1. 12. 2022 |
Velké epidemie a pandemie v dějinách lidstva. Můžeme se poučit? II. |
30. 11. 2022 |
|
28. 11. 2022 |
|
24. 11. 2022 |
Velké epidemie a pandemie v dějinách lidstva. Můžeme se poučit? I. |
23. 11. 2022 |
|
22. 11. 2022 |
|
16. 11. 2022 |
|
09. 11. 2022 |
|
02. 11. 2022 |
|
31. 10. 2022 |
|
26. 10. 2022 |
|
19. 10. 2022 |
|
15. 10. 2022 |
|
12. 10. 2022 |
|
12. 10. 2022 |
|
11. 10. 2022 |
Terminologické dílničky: Latina je stále živý jazyk! S námi vás to bude bavit! |
10. 10. 2022 |
|
06. 10. 2022 |
|
05. 10. 2022 |
Výzkum na LF: Nález kosterních pozůstatků obětí bitvy Tří císařů u Slavkova |
22. 09. 2022 |
|
28. 06. 2022 |
|
27. 06. 2022 |
|
22. 06. 2022 |
Junioři na klinice: Kardiologie – srdce nemusí být zlomené jen láskou |
21. 06. 2022 |
|
16. 06. 2022 |
|
15. 06. 2022 |
|
06. 06. 2022 |
|
02. 06. 2022 |
|
01. 06. 2022 |
Velké epidemie a pandemie v dějinách lidstva. Můžeme se poučit? III. |
24. 05. 2022 |
Junioři na klinice: Co obnáší práce chirurga? |
19. 05. 2022 |
Vitaminy a minerální látky pro funkci těla |
18. 05. 2022 |
Velké epidemie a pandemie v dějinách lidstva. Můžeme se poučit? II. |
16. 05. 2022 |
Buňka - Fascinující život pod mikroskopem III. |
11. 05. 2022 |
Buňka - Fascinující život pod mikroskopem II. |
09. 05. 2022 |
Buňka – Fascinující život pod mikroskopem I. |
05. 05. 2022 |
Fakta o tucích |
04. 05. 2022 |
Nádorová buňka – Jaké překážky musí překonat, když chce vytvořit plnohodnotný maligní nádor III. |
13. 04. 2022 |
Publikační a citační etika |
11. 04. 2022 |
Jako Sherlock Holmes - místo činu Biofyzikální ústav |
07. 04. 2022 |
Sacharidy a vláknina – živiny pro energii a pro zdraví |
04. 04. 2022 |
Na jeden den v praktiku na Biofyzikálním ústavu |
30. 03. 2022 |
Velké epidemie a pandemie v dějinách lidstva. Můžeme se poučit? |
28. 03. 2022 |
Cukrovka – Jak může životní styl způsobit civilizační nemoc |
23. 03. 2022 |
Srovnávací fyziologie zvířat a člověka aneb co vše lze vyčíst ze starých kostí |
19. 03. 2022 |
Den s medicínou II.: Strava jako palivo i původce problému |
09. 03. 2022 |
Molekulární vaření podle DNA receptu |
07. 03. 2022 |
Termografie v medicíně – Měření teploty lidského těla |
02. 03. 2022 |
Vyhledávání vědeckých informací a rozlišení kvalitních webů od nekvalitních |
23. 02. 2022 |
Genetika – Jak se dědí nemoci III. |
09. 02. 2022 |
Genetika – Jak se dědí nemoci II. |
03. 02. 2022 |
SOČ QaA: Jak zdolat výzvy, které práce SOČ přináší a jak najít to pravé téma |
26. 01. 2022 |
Genetika – Jak se dědí nemoci I. |
19. 01. 2022 |
Úvod do vědeckého publikování |