|
NOVINKY V PERSONÁLNÍ OBLASTI
|
|
|
Vážené kolegyně, vážení kolegové, s radostí vám zasíláme čtvrté vydání personálního newsletteru.
Každý lichý měsíc vás informujeme o všem podstatném, co potřebujete vědět z oblasti personálních záležitostí, vzdělávání nebo interní komunikace. Věříme, že náš newsletter bude pro vás nejen zdrojem praktických informací, ale také inspirací.
Přejeme vám úspěšný start nového semestru a krásné podzimní měsíce. Váš HR tým
|
|
Změny v oblasti DPP a DPČ
|
|
|
DPP: limity pro odvody 2025
Od ledna 2025 bude zaveden režim "oznámené" DPP:
- limit pro odvody ve výši 25 % průměrné mzdy (pro 2024 je to 10.500 Kč, limit pro 2025 vyhlásí MPSV na podzim);
- každá osoba může mít v tomto režimu pouze 1 DPP u 1 zaměstnavatele; a to u zaměstnavatele, který si režim oznámené dohody „rezervuje“ u ČSSZ jako první.
Ostatní DPP budou v režimu účasti na pojištění platném pro ostatní pracovněprávní vztahy (pracovní poměry, DPČ). To znamená, že jde o zaměstnání malého rozsahu (ZMR) při měsíčním příjmu nižším než 4.000 Kč (předp. 4.500 Kč pro 2025) – ze ZMR se pojistné neodvádí; při překročení limitu se pojistné odvádí.
Pojistné na zdravotní pojištění u DPP se bude řídit stejným pravidlem jako pojistné na sociální zabezpečení. Stejný limit bude mít i srážková daň (má vliv na povinnost podat DAP).
Pozn.: u DPČ se nic nemění
|
|
|
Dovolená dohodářů
Osoby s uzavřenou DPP/DPČ mají nárok na dovolenou při splnění podmínek:
- na dohodu je odpracováno (a vykázáno v elektronickém výkazu) min. 80 hodin
- dohoda trvá alespoň 4 týdny
Čerpání dovolené dohodářů zadávají do INETu zadavatelky docházky jednotlivých pracovišť (sekretářky), příp. mohou o čerpání dovolené žádat sami dohodáři.
Vedení fakulty rozhodlo, že dohodáři mají, stejně jako zaměstnanci v pracovním poměru, čerpat dovolenou průběžně během roku tak, aby byla do konce roku dočerpaná.
|
|
|
|
ITIC karty
pro akademické zaměstnance
|
|
|
Průzkum k možnosti digitálního prokazování platnosti ITIC karet
MU chce jít s dobou, a proto by ráda přešla na digitální prokazování platnosti ITIC karet. Zeptali jsme se našich akademiků na jejich názor. Na otázku „Je pro Vás změna přijatelná?“ jsme dostali téměř 140 odpovědí s rozložením: ANO 71 %, NE 29 %.
Máte ITIC kartu a ještě jste nehlasovali? Můžete do konce září ZDE.
|
|
|
|
Personální změny na děkanátu
Projektové oddělení posílilo o projektové manažerky Anetu Sedlákovou a Ing. Evu Štěpánkovou, Ph.D. Na Oddělení pro specializační vzdělávání lékařů a NLZP nastoupila organizační referentka Petra Drápalová.
S fakultou se rozloučily projektová manažerka Ing. Bc. Andrea Svobodová a referentka pro veřejné zakázky Ing. Oksana Součková.
Nové kolegyně srdečně vítáme na fakultě, těšíme se na spolupráci a přejeme mnoho pracovních úspěchů. Odcházejícím kolegyním přejeme hodně zdaru na novém působišti.
|
|
|
Změny ve vedení akademických pracovišť
S fakultou se rozloučil doc. Mgr. Josef Kuře, Dr. Phil., dosavadní přednosta Ústavu lékařské etiky. Vedením ústavu je do 31. 12. 2024 pověřen Mgr. Bc. Michal Koščík, Ph.D., proděkan pro personální záležitosti, vnitřní organizaci a legislativu.
Od 1. ledna 2025 dojde ke sloučení Ústavu lékařské etiky s Ústavem lékařské psychologie a psychosomatiky.
|
|
|
|
Očkování proti chřipce
Smluvní lékařka MU, paní doktorka Kolářová, nabízí možnost očkování proti chřipce v ordinaci v kampusu. Jedná se o placené očkování, které fakulta zaměstnancům neproplácí (cena vakcíny zatím není k dispozici, odhad je 650–700 Kč). Zájemci mohou přijít do ordinace B22/302 od 14. října do konce listopadu, a to vždy v pondělí mezi 12 a 13 hod. Na očkování není potřeba se předem hlásit.
|
|
|
Nově si můžou zaměstnanci, kteří mají zájem o psychologickou konzultaci od Poradenského centra MU, nechat zasílat oznámení o vypsaných termínech.
|
|
|
|
Vzdělávání pro zaměstnance
|
|
|
Fakulta nabízí nová online školení „Publikační činnost a vědecká integrita“ a „Duševní vlastnictví, jeho ochrana a transfer technologií na LF MU“, která jsou navržena tak, aby posílila odborné dovednosti a zvýšila informovanost akademiků a výzkumníků. Školení vytvořená Mgr. et Mgr. Markétou Havelkovou kombinují videozáznamy, interaktivní kvízy a souhrnné materiály v PDF a jsou ideálním nástrojem pro rozvoj a snadnou adaptaci nejen nových zaměstnanců na fakultě. Nezmeškejte příležitost získat nové cenné znalosti!
|
|
|
Lékařská fakulta spouští detekci zájmu o přístup k online vzdělávacím kurzům na portále Seduo.cz, který bude platný od přelomu roku 2024 a 2025. Zájemci se mohou přihlašovat do 15. 10. 2024.
Zaměstnanci LF MU se zároveň mohou přihlásit o licence v aktuálním běhu, které jsou platné do 17. 12. 2024.
|
|
|
Genderové informační centrum NORA připravilo v rámci projektu Prevence genderově podmíněného násilí v akademickém a výzkumném prostředí sérii edukačních videí k prevenci nežádoucího chování. Vybraní zaměstnanci MU budou v tomto a příštím roce absolvovat na toto téma sérii školení.
V případě zájmu o tuto problematiku kontaktujte Mgr. Gabrielu Tomaštíkovou.
Materiály z jednotlivých školení budou k dispozici na webových stránkách Bezpečná fakulta LF MU. Již nyní můžete shlédnout připravená edukační videa.
|
|
|
|
Novinky na Portálu pro zaměstnance
|
|
|
Na Portálu pro zaměstnance nyní naleznete souhrn informací pro rodiče s dětmi, týkající se mateřské a rodičovské dovolené, dětských skupin na MU a rozmístění přebalovacích pultů v prostorách Kampusu.
|
|
|
Na Portále pro zaměstnance jsou nyní k dispozici souhrnné informace pro zahraniční zaměstnance. Welcome Office LF MU poskytuje informace a pomoc zahraničním kolegům týkající se víz, ubytování, pojištění a komunikace s úřady.
|
|
|
|
|
|
|
|
Mějte přístup k důležitým informacím, nástrojům a systémům:
|
|
|