ESRA 2024

Výroční kongres ESRA se tradičně řadí mezi nejvlivnější platformy anestezie a medicíny bolesti pro lékaře, výzkumníky, vědce a zástupce průmyslu z celého světa a jeho vysoká vědecká úroveň je uznávána a vysoce hodnocena Akreditační radou pro další vzdělávání lékařů.

16. 9. 2024

Na konferenci ESRA jsem se zúčastnila jako simulační technik v blocích simulačních tréninků ve spolupráci se zahraničními lékaři (Roman Zuercher, Josip Azman, Clara Lobo).

Během příprav jsem byla ze začátku mírně nervózní, najednou jsem nemohla dělat věci podle naučených seznamů ze SIMU. Už jen scénáře měly jiný formát. Také chystání pomůcek bylo novou výzvou, abych nezapomněla na nic důležitého. A neposlední překážkou byla simulace mimo naše prostředí a záchrannou síť skladů, náhradního vybavení, nápomocného AVIT týmu a dalších techniků.

Bylo velmi přínosné porovnat, jak jsme zvyklí chystat simulace na SIMU včetně pilotáže scénářů. Navíc se jednalo o specifický druh simulačního tréninku – kombinace několika simulačních učících metod, kdy samotná „high-fidelity“ simulace hraničila s divadelní improvizací ve třetí třetině bloku. Účastníkům bylo avizováno, že se nejedná o simulace kritických stavů s technickými dovednostmi, na které jsou téměř všichni zvyklí. Naopak, blok byl vždy tematicky zaměřen s 2–3 dílčími pacienty, na kterých probíhala diskuze, demonstrace aplikace bloků či práce s ultrazvukem a završeno minisimulací. Je to pro mě nový způsob kombinace a jsem ráda, že jsem ho mohla pod vedením matadorů prožít a vyzkoušet si ho technikovat. I předchozí části, které probíhaly formou PBL zkříženou s „low-fidelity“ simulací byly velmi zajímavé. Účastníci našich tréninků se aktivně zapojovali (možná tomu pomáhaly také počáteční výzvy a dodržování obsazení prvních řad a také „nenásilné“ jmenování dobrovolníků).

Jsem ráda, že součástí našeho týmu byli také jako lokální lektoři naši lékaři ze SIMU/KDAR, a to Hana Harazim a Václav Vafek. Díky bohatým zkušenostem ze simulační výuky mohli poskytovat velice cennou zpětnou vazbu dalším lektorům z týmu, přispět k finální koncepci jednotlivých lekcí a následně v některých repeticích se i aktivněji zapojit „na pódiu“. V debriefinzích jednotlivých lekcí jsme se nebavili jen o tom, jak workshop probíhal a jak ho udělat lépe, ale sdíleli jsme se i o běžné výuce a zkušenostech se zahraničními studenty. Rozhodně jsme všichni tři odjeli inspirovaní a teď už jen přemýšlíme, jak to dobré převzít do vlastní praxe.

Veronika Justrová

Technička interaktivní výuky

Bez popisku
Bez popisku

Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info