Operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost
Prioritní osa: Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Oblast podpory: Partnerství a sítě
Studenti měli na škále 1-6 vyjadřovat míru souhlasu s výroky, které jim byly v otázkách předloženy. V první otázce měli hodnotit, zda pro ně byly informace získané na semináři zajímavé.
Těchto pracovních dní se zúčastnilo 17 studentů, každý z nich zaujímá 6% hodnocení.
Hodnocení praktické části je vždy o poznání pozitivnější, než hodnocení té teoretické. S teoretickou částí je víceméně spokojených 60% studentů, zbylá necelá třetina se pohybuje kolem středu, stále však v pozitivním smyslu. Praktickou část hodnotilo jako víceméně zajímavou 89% respondentů.
Teoretická část: 2,01
Praktická část: 1,25
1 Průměry uvedené v tomto hodnocení slouží pouze jako orientační ukazatel, nelze jim v takto malých souborech přikládat zvláštní význam. Může za to fakt, že odpovědi respondentů jsou často velmi rozptýlené kolem aritmetického průměru. U velmi nespolehlivých průměrů jsem na toto upozornila, lépe je však posuzovat výsledky podle procentuálního zastoupení odpovědí v grafu.
Užitečnost získaných informací teoretické a praktické části se v tomto případě citelně rozchází. Informace předané prostřednictvím praktické části studenti hodnotí pozitivně, 93% z těch, kteří odpověděli, souhlasí s tvrzením, že pro ně byly informace užitečné.
U teoretické části to už tak jednoznačné není. Z respondentů, kteří odpověděli, jich dvě třetiny souhlasí, další třetina se pohybuje kolem středu (pozitivní i negativní tendence), i když většina v kladné části. Ve srovnání s jinými pracovními dny jsou výsledky podobné, studenti VUT jsou vždy o něco skeptičtější.
Teoretická část:2,4 (méně spolehlivý ukazatel)
Praktická část: 1,5
Tři čtvrtiny studentů jsou víceméně přesvědčeny o tom, že informace využijí i pro svou budoucí profesi, zbylá čtvrtina se pohybuje rovnoměrně kolem středu. Respondenti z VUT většinou uvádějí pro ně menší užitečnost, než kupříkladu studenti LF. To ale vyplývá z tématu, který je evidentně studentům LF MU a PřF MU bližší.
Průměr: 2,12
Studenti zde měli za úkol ohodnotit jednotlivé část programu známkami jako ve škole. Měli tedy k dispozici pouze pětibodovou škálu.
Nejhůře hodnotili studenti prezentaci systémů řízení kvality a prezentaci logistiky. Soudě podle slovních komentářů (někteří) studenti nemají pocit, že by tam prezentace na toto téma měly být a místo nich by se raději věnovali déle praktické části. I přesto se však objevilo negativních odpovědí velmi málo, navíc jen z oblasti kolem středu. Nejlépe hodnotili studenti z teoretické části prezentaci MD AS a TD, technického servisu a medical marketingu. Z praxe nejlépe hodnotili návštěvu jednotlivých oddělení.
Průměry jednotlivých otázek (jakkoli nespolehlivé) se pohybují v rozmezí 1,13 až 2,65, což je stále dobrý výsledek a dokazuje to i zastoupení jednotlivých odpovědí v následujícím grafu:
Hodnocení prezentací podle dosažených průměrů:
Teoretická část: | Ø |
---|---|
MD, AS, TD | 1,13 |
Technický servis | 1,47 |
Medical marketing | 1,53 |
Představení firmy Roche | 1,65 |
Professional Diagnostics | 1,65 |
Public Relations | 1,65 |
Logistika a finanční odd. | 2,41 |
Systémy řízení kvality | 2,65 |
Praktická část: | Ø |
Návštěva jednotlivých oddělení | 1,12 |
Praktické ukázky | 1,41 |
Slovní hodnocení připojili téměř všichni studenti. Jako obvykle obsahovalo chválu, i hodnocení jednotlivých částí pracovního dne, stejně tak i přání do budoucna (zejména ve smyslu delších praktických ukázek na úkor teorie).
č. resp. | Text |
---|---|
1 | Velmi mě zaujaly návštěvy jednotlivých oddělení. Rád bych jim věnoval mnohem více času, například představování jednotlivých oddělení, zvláště bych omezil či vynechal představení logistiky, SRQ, možná i marketing. Naopak bych zařadil více praktických ukázek. Návštěvu jako celek bych zhodnotil jako výbornou, bezvadně zorganizovanou. |
2 | Líbily se mi hlavně praktické ukázky přístrojů s popisem, jak fungují, jaká technologie je použita. Těmto praktickým ukázakám bych věnoval více času. Celkově bych tento pracovní den označil za velice užitečný a přínosný. |
3 | Bolo to dobré, no praktickú časť by som vsunul do stredu medzi prednášky |
4 | Zajímavá praktická ukázka, až přespříliš teorie (marketing apod.) |
5 | Velice příjemná atmosféra a prostředí, přednášky i ukázky byly velmi zajímavé, možná jen škoda, že se vzájemně nestřídali, protože u praktické "stojící" části byla většina unavená. Jinak o nás bylo skvěle postaráno a tuto zajímavou exkurzi jsem si užila! |
6 | Líbila se mi hlavně praktická odpolední část, jelikož jsem dostala hrubou představu o tom, co bych mohla v budoucnu dělat. Také se mi líbilo představení společnosti Roche, i s jejími aktivitami a jednotlivými podobory, kterými se společnost zabývá. Bylo to bezva. |
7 | Začít nejdříve praktickou částí a až pak teoretickou |
8 | Pracovní den Roche byl pro mě velmi přínosný a zajímavý. Zaujal mě detailní popis jednotlivých úseků společnosti na české i mezinárodní úrovni. Celý personál byl velmi profesionální a ochotný odpovídat na naše dotazy. Jsem rád, že jsem se tohoto projektu mohl zúčastnit a má očekávání byla naplněna. |
9 | Bylo to zde parádní. Moc děkuji. Pro další Brňáky bych volila začátek o půl hodiny později, aby nemuseli vstávat ve 3:00 jako já. |
11 | Dozvěděl jsem se spoustu zajímavých informací o nejnovějších trendech v oboru, jak po teoretické, tak po praktické stránce. Přednášející hodnotím velice pozitivně, bylo poznat, že se nám opravdu snaží předat co nejvíce informací. Bohužel na jeden den toho bylo moc. |
12 | Většina návštěv jednotlivých oddělení byla hodnotná. Zajímavé mi přišlo, že spíš než aby jednotliví přednášející ukázali náplň své práce, tak se podivně prezentovali, sebe a firmu. Na druhou stranu se mi nelíbil obsah některých slidů. Absurdně zbytečný. Jinak jsem vděčný a velmi rád, že jsem dnes navštívil firmu Roche. |
13 | V budoucnosti by som uvítal viac praktických ukážok "vnútra" prístrojov a principoch ich fungovania. |
14 | Páčil sa mi profesionální prístup, odbornosť "prednášajúcich", nenapadá ma nič, čo by som vyslovene zlepšoval, možno viac časového priestoru, čo je však problém jedného dňa, ale 2 dni z viacerých dovodov nie sú realizovatelné, takže to plne rešpektujem. Dalšie plus - sympatické pracovničky :) |
15 | Velmi profesionálny prístup a milé prostredie. Technické a medicínske témy byli pre mňa bližšie a zaujímavejšie jako oblasti marketingu a financií. |
16 | Oceňuji získání znalostí o činnosti velké firmy, co to celé obnáší. Lepší by bylo, kdyby praktická část měla vymezeno více času, teoretická část by naopak mohla být kratší. |
17 | Méně úvodu o firmě, více z praxe. Jinak velmi zajímavé. |
18 | V teoretické části mi připadala část logistiky a financí jako nadbytečná. Dokresluje sice obraz firmy, ale nemá pro mě nějaký větší význam. |
19 | Z teoretické části bych vyzdvihl třetí část – Molecular Diagnostics, Applied Science, Tissue Diagnostics, zde jsem se setkal s metodami, které jsou mi blízké a rád bych se jim věnoval. V praktické části bych uvítal více ukázek, které bychom si sami mohli vyzkoušet. |
Pracovního dne se 7. 10. 2011 zúčastnilo celkem 17 studentů, všichni z VUT Brno (někteří zároveň studenty LF MU). 6 studentek a 11 studentů, všichni z druhého ročníku.