Edukační aktivity Roche s.r.o., Diagnostics Division
Sylabus
Zapojení partnera Roche s.r.o., Diagnostics Division
Pracovní den v Roche s.r.o., Diagnostics Division, Praha určený pro studenty a partnery:
Návrhy k organizaci
Pracovní den 3 x ročně
Účast 3 x 10 studentů + partneři
Navržené termíny pracovních dnů v roce 2010: začátek března, začátek května a říjen.
Pozn: Jarní semestr 2010 začíná 22.2, Podzimní semestr následujícího akademického roku začíná přibližně třetí týden v září
Teoretická část:
Cíle: Přestavit korporaci a lokální zastoupení Roche s.r.o., Diagnostics Division.
Způsob: Presentace v zasedací místnosti Roche s.r.o., Diagnostics Division, 3.p, Karlovo náměstí 17, Praha
1. Úvodní část (společná pro všechny temíny)
- Přestavení společnosti, mise, korporátní strategie a organizační struktura korporace (TP)
- Představení Roche s.r.o., Diagnostics Division, strategie a organizační struktura (TP)
- Procesní schéma, jak organizace Roche s.r.o., Diagnostics Division funguje? (TP)
- Představení jednotlivých obchodních a podpůrných úseků (TP)
- Marketingové nástroje, podpora zákazníků (RB)
- Personální politika, kariérní vývoj, práce se zaměstnanci (TP,LN)
2. Představení jednotlivých obchodních a podpůrných úseků:
- BA Professional Diagnostics.
- Oddělení Marketingu (RB)
- Oddělení Prodeje (LŠ)
- BA Molecular Diagnostics, Applied Science (DŽ)
- Oddělení technického servisu (MP)
- Oddělení logistiky a finanční oddělení (MŠ)
- Systémy řízení kvality Roche s.r.o., Diagnostics Division (LN)
- Public Relations (OB)
- Medical marketing (OB)
- Assay marketing (KM)
3. Personální politika
- Jak probíhá nábor zaměstnanců: kvalifikační požadavky, přijímací řízení; kdo může uspět atd. Diskuze s personalistkou by mohla být pro studenty zajímavá a přínosná.
- Vzdělávání zaměstnanců
- Kariérní vývoj
- Co Studenty Zajímá (CSZ) – HR jak to chodí – JobProfiles, bonusový systém odměn, strukturovaný proces přijímání – ukázat tabulku pro nové zaměstnance, strukturovaný rozhovor na rozloučenou. Jak funguje motivace, jaký je rozdíl mezi tréninkem, mentoringem a koučinkem a jejich přínosy (LN)
- SCARF a řízení vztahů na pracovišti, proč špatné vztahy inteligentních, aktivních a kreativních lidí můžou jejich konečný výstup snížit až o 50%, atd. (LN)
4. Procesy řízení kvality
- CSZ – k čemu je IS0 obecně a pak jeho aplikace na Roche s.r.o., Diagnostics Division, complaint management, IVD co to je, úloha SÚKL, povinnosti výrobce IVD k poprodejnímu sledování (vigilance, FSN (Field Safety Notice a FSCA (Field Safety Corrective Actions), povinnosti uživatele je realizovat – součást Instrukcí pro použití od výrobce jako příbalové letáky. Při jejich nedodržení přestává být výrobce odpovědný za výsledky a za kvalitu
5. Marketingové nástroje a prostředky
- Webová prezentace Roche s.r.o., Diagnostics Division (KM)
- Tištěné materiály-brožury, leaflety
- Vzdělávací akce pro zákazníky
- Čtvrtletník Labor Aktuell (LN)
6. Podpora zákazníků:
- R&D kritéria pro vývoj a modernizaci portfolia metod (KM, IK)
- Význam CE/FDA certifikace, co znamená a co nikoliv (KM)
- Analýza, simulace provozu a návrh řešení laboratoře pomocí počítačových nástrojů (PK)
- Roche s.r.o., Diagnostics Division e-services (PP)
- Trendy vývoje analyzátorů, SWA platforma, harmonizace (PO)
- Aplikační podpora a řešení problémů na různých analytických systémech, naše nástroje a mechanismus řešení problémů (podpora GSS, Clarify Prisma a CM) a případná zpětná vazba od výrobce PB, CAPA.
Praktická část:
Cíl: Uvést studenty do reálného prostředí rutinní práce, aby si představili běžný pracovní režim ve firmě.
Způsob:Rozdělení do skupin po 3 studentech a pokračování přímo na úsecích
7. Obchodní oddělení (LŠ,DŽ):
8. Marketingové oddělení (RB, DŽ):
9. Logistika (MŠ):
- Procesy zpracování objednávek a požadavků
- Toky zboží, doprava, chlazení….
10. Technický servis:
- Servisní oddělení, procesy, systémy komunikace a řízení (MP)
- Praktická ukázka konstrukce moderního analytického systému (např. odkapotovaný cobas 6000) (VF)
- Praktická ukázka funkcí cobas link, e-library, prostředky a nástroje komunikace informací (PP)
- Bezpečnost práce (MP)
11. Aplikační podpora
- Procesy, systémy komunikace a řízení (RB)
- řešení problémů na různých analytických systémech, naše nástroje (Product.M)
- mechanismus řešení problémů (podpora GSS, Clarify Prisma a CM) a případná zpětná vazba od výrobce PB, CAPA
Použité zkratky a iniciály:
TP: T. Petr
RB: R.Blažek
DŽ: D.Žurek
LS: L.Ševčík
LN. L.Nováková
KM K.Málková
OB O.Bálková
PO P.Ondráček
MŠ: M.Švorc
PO P.Ondráček
PK: P.Kopecký
PP P.Prouza
IK I.Klimíček
VF V.Frančík
MP: M.Paráček